Depression

הפרעת אישיות גבולית מלווה בפרק זמן ארוך יותר עד להשגת הפוגה של דיכאון מג’ורי (Journal of Affective Disorders)

בחולים עם הפרעת אישיות גבולית ואירועי דיכאון מג’ורי תועד פרק זמן ארוך יותר עד להשגת הפוגה בדיכאון, בהשוואה לחולים עם הפרעת דיכאון מג’ורי או הפרעה דו-קוטבית עם אירועי דיכאון מג’ורי, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Affective Disorders.

אירועי דיכאון מג’ורי נפוצים בחולים עם הפרעת דיכאון מג’ורי והפרעה דו-קוטבית. הפרעת אישיות גבולית כרוכה בסיכון מוגבר לדיכאון, אך אין נתונים רבים אודות הקשר בין תסמיני הפרעת אישיות גבולית ובין דיכאון.  החוקרים כותבים כי אין מחקרים פרוספקטיביים להשוואת תסמיני מאניה/היפומאניה לאורך זמן במהלך ההחלמה מאירוע דיכאון מג’ורי בין חולים עם הפרעת דיכאון מג’ורית, אירוע דיכאון מג’ורי/הפרעה דו-קוטבית ואירוע דיכאון מג’ורי/הפרעת אישיות גבולית.

מחקר העוקבה כלל נתונים אודות 39 מבוגרים עם אירוע דיכאון מג’ורי עם הפרעת דיכאון מג’ורית, 33 חולים עם הפרעה דו-קוטבית ו-23 חולים עם הפרעת אישיות גבולית. החולים אובחנו עם אירוע דיכאון מג’ורי על-פי ראיונות SCID-I/P ו-SCID-II, תסמינים מעורבים זוהו באמצעות מדד Mix-MDE ותסמיני הפרעת אישיות גבולית זוהו באמצעות מדד Borderline Personality Disorder Severity Index.

לאורך תקופה של שישה חודשים, המשתתפים השלימו הערכות דו-שבועיות. התוצאים העיקריים היו מרווח הזמן עד להפוגה מלאה ראשונה של התסמינים ומשך ואופי אירועי מצב רוח.

חציון משך הפרעת מצב רוח עמד על 60.9 ימים, כאשר חציון מספר אירועי הפרעת מצב רוח עמד על 4.49, 8.05 ו-4.67, בהתאמה, באלו עם הפרעת דיכאון מג’ורית, הפרעה דו-קוטבית והפרעת אישיות גבולית. חציון משך הפרעת דיכאון מג’ורי עמד על 69.2 ימים, 40.30 ימים ו-75.6 ימים, בהתאמה.

שיעורי הפוגה בתסמיני דיכאון היו דומים עם הפרעת דיכאון מג’ורית, אירוע דיכאון מג’ורי/הפרעה דו-קוטבית ואירוע דיכאון מג’ורי/הפרעה דו-קוטבית. עם זאת, בחולים עם אירוע דיכאון מג’ורי/הפרעה דו-קוטבית מרווח הזמן עד להפוגה ראשונה היה קצר יותר משמעותית (יחס סיכון של 2.44). בחולים עם הפרעת אישיות גבולית תועד מרווח זמן ארוך יותר משמעותית עד להפוגה ראשונה (יחס סיכון של 0.95).

כאשר החוקרים חילקו את המשתתפים במחקר לחמישונים לפי חומרת מאפייני הפרעת אישיות גבולית, זוהה הבדל של כחודש אחד במרווח הזמן עד להפוגה ראשונה בין החמישון הראשון והשלישי ובין החמישון השלישי והחמישי, עם מרווח זמן ארוך יותר בחולים עם תסמינים חמורים יותר של הפרעת אישיות גבולית.

החוקרים כותבים כי הפרעת אישיות גבולית מלווה במרווח זמן ארוך יותר עד להשגת הפוגה בתסמיני דיכאון וממצאי המחקר מעידים כי חומרת הפרעת אישיות גבולית עשויה להוות סמן למחלה חמורה יותר בחולים עם הפרעת דיכאון מג’ורית.

 

Journal of Affective Disorders, Jan 2023

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה