Depression

שכיחות גבוהה של הפרעות דיכאון וחרדה בקרב חולים עם מיאסתניה גראביס (Brain Behav)

הפרעות חרדה ודיכאון מופיעות בשכיחות גבוהה בחולים עם אבחנה של מיאסתניה גראביס, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Brain and Behavior, כאשר מתוצאות הסקירה המקיפה עולה כי שכיחות חרדה ודיכאון גבוהה גם בהשוואה למחלות אוטואימוניות אחרות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חולים עם מיאסתניה גראביס סובלים מהפרעות פסיכיאטריות, העשויות להשפיע על חייהם ולפגוע בשגרת יומם. דיכאון וחרדה הן הפרעות פסיכיאטריות משמעותיות בחולים עם מיאסתניה גראביס אך אין נתונים אפידמיולוגיים רבים בנושא. לאור זאת, במחקר הנוכחי הם ביקשו לסקור את הספרות הרפואית ולהבין טוב יותר את שיעורי הימצאות דיכאון וחרדה בחולים עם מיאסתניה גראביס.

החיפוש במאגרים רפואיים הובילו לזיהוי 38 מחקרים אשר נכללו בסקירה הנוכחית.

מניתוח הנתונים מכלל המחקרים עולה כי בקרב חולים עם מיאסתניה גראביס שיעורי הימצאות דיכאון עומדים על 36% (רווח בר-סמך 95% של 28-45%) ושיעורי הימצאות חרדה עומדים על 33% (רווח בר-סמך 95% של 25-42%).

מהערכה לפי חומרת הדיכאון עלה כי 27% מהחולים סובלים מדיכאון קל, 14% אובחנו עם דיכאון בינוני ו-9% מהחולים אובחנו עם דיכאון חמור.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי הסקירה מעידים כי יש להעניק תשומת לב רבה יותר להפרעות הפסיכיאטריות, בפרט דיכאון וחרדה, בקרב חולים עם מיאסתניה גראביס.

Brain Behav. 2022 Dec 10

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה