Depression

טיפול תוך-שרירי בקטמין מפחית חרדה ודיכאון (BMC Psychiatry)

 טיפול תוך-שרירי בקטמין מפחית משמעותית רמות חרדה ודיכאון, כאשר לאורך שבעה חודשי טיפול אחזקה לא תועדה חזרה של רמות דיכאון וחרדה לרמות הבסיס, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת BMC Psychiatry.

 מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי התבסס על נתונים מרשומות רפואיות ממרפאה פסיכיאטרית פרטית בארצות הברית. מדגם המחקר כלל 452 חולים (51% נשים, גיל חציוני של 36.4 שנים) בגילאי 18 שנים ומעלה עם אבחנה פסיכיאטרית כלשהי, אשר קיבלו טיפול בקטמין בזריקה לתוך השריר בין ינואר 2018 ועד יוני 2021. המשתתפים השלימו את שאלון Patient Health Questionnaire-9 וכן את סקר Generalized Anxiety Disorder-7 לפני כל טיפול בקטמין.

 התוצאים העיקריים במחקר כללו את השינויים בחציון מדדי PHQ-9 ו-GAD-7 בין הטיפול הראשון והאחרון בקטמין.

 מהנתונים עולה כי ב-420 חולים הייתה עדות לאבחנה של הפרעת דיכאון מג’ורי, ב-243 חולים הייתה עדות להפרעת חרדה מוכללת וב-126 חולים אבחנה של הפרעת דחק בתר-חבלתית.

 החולים קיבלו חציון של ארבעה טיפולים בקטמין לתוך השריר. חציון מדדי דיכאון (PHQ-9) השתפרו ב-38% מ-16.0 בתחילת המחקר ל-10.0 בטיפול האחרון, כאשר חציון מדדי חרדה (GAD-7) השתפר ב-50% מ-14.0 ל-7.0, בהתאמה. עם טיפול אחזקה בקטמין, שיפור ממוצע של לפחות 4.7 נקודות במדדי דיכאון לפי PHQ-9 ושיפור ממוצע של לפחות 4.9 נקודות במדדי חרדה לפי GAD-7 נותר לאורך לפחות שבעה חודשים.

 אירועים חריגים תועדו במהלך 59 מבין 2,532 טיפולים.

 החוקרים קוראים להשלים מחקרים פרוספקטיביים לאישור הבטיחות והיעילות ארוכת הטווח של טיפול בקטמין לתוך השריר.

 

BMC Psychiatry, Oct 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה