Depression

דיכאון מעלה את הסיכון למחלת לב כלילית (Front Cardiovasc Med)

במאמר שפורסם בכתב העת Frontiers in Cardiovascular Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי דיכאון עשוי להביא לעליה בסיכון למחלת לב כלילית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דיכאון הינו גורם סיכון בלתי-תלוי למחלת לב כלילית. עם זאת, בספרות הרפואית מכלול העדויות הנוגעות לקשר בין דיכאון ומחלת לב כלילית אינו חד-משמעי. לאור זאת, הם השלימו מטה-אנליזה להערכת הקשר בין דיכאון ובין הסיכון בחולים עם מחלת לב כלילית.

חיפוש מאגרי PubMed, Embase ו-Cochrane Library הוביל לזיהוי 26 מחקרי עוקבה פרוספקטיביים שפורסמו בין 1998 ועד 2018 וכללו 402,497 חולים בגילאים שנעו בין 18-99 שנים. התוצא העיקרי של המחקר היה מחלת לב כלילית פטאלית או לא-פטאלית.

מהנתונים עלה כי בחולים עם דיכאון תועד סיכון מוגבר למחלת לב כלילית, בהשוואה לאלו ללא דיכאון (סיכון יחסי של 1.21, רווח בר-סמך 95% של 1.14-1.29). הקשר בין דיכאון ובין סיכון מוגבר למחלת לב כלילית נותר גם לאחר ניתוח רגישות (סיכון יחסי של 1.15, רווח בר-סמך 95% של 1.09-1.21).

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת מנגנונים פתוגניים משותפים לדיכאון ומחלת לב כלילית, העשויים לסייע בפיתוח טיפולים חדשים.

 

Front Cardiovasc Med. 2022 Aug 30

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה