Depression

היסטוריה משפחתית של הפרעות פסיכיאטריות מעלה את הסיכון לדיכאון אימהי לאחר לידה (JAMA Psychiatry)

דיכאון אישה צעירה

בקרב אימהות עם סיפור משפחתי של הפרעות פסיכיאטריות מכל סוג תועד סיכון גבוה כמעט כפליים לדיכאון לאחר-לידה, בהשוואה לאימהות ללא היסטוריה משפחתית דומה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Psychiatry.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בספרות הרפואית עדויות סותרות אודות קשר בין סיפור משפחתי של הפרעות פסיכיאטריות ובין הסיכון לדיכאון לאחר-לידה. מטרת המחקר הנוכחי הייתה להשלים סקירה של הנתונים בספרות הרפואית להערכת הקשר בין היסטוריה משפחתית של הפרעות פסיכיאטריות ובין הסיכון להתפתחות דיכאון לאחר-לידה בתוך 12 חודשים מהלידה.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי PubMed, Embase ו-PsycINFO והתמקדו במחקרי עוקבה ומחקרי מקרה-ביקורת אשר דיווחו על הקשר בין היסטוריה משפחתית של הפרעות פסיכיאטריות והסיכון לדיכאון לאחר-לידה. התוצא העיקרי היה הקשר בין היסטוריה משפחתית של הפרעות פסיכיאטריות ובין דיכאון לאחר-לידה.

הסקירה כללה 26 מחקרים, עם מידע אודות 100,877 נשים, מטה-אנליזה הדגימה עליה ביחס הסיכויים להתפתחות דיכאון לאחר-לידה בקרב אימהות עם היסטוריה משפחתית של הפרעות פסיכיאטריות (יחס סיכויים של 2.08, רווח בר-סמך 95% של 1.67-2.59), מקביל ליחס סיכון של 1.79 (רווח בר-סמך 95% של 1.52-2.09), בהנחת שיעורי הימצאות דיכאון לאחר-לידה של 15% באוכלוסייה הכללית.

החוקרים כותבים כי ממצאי הסקירה מעידים על עדויות בדרגת ודאות בינונית לסיכון גבוה כמעט כפליים להתפתחות דיכאון לאחר-לידה בנשים עם היסטוריה משפחתית של הפרעה פסיכיאטרית כלשהי, בהשוואה לאימהות ללא סיפור משפחתי של הפרעות פסיכיאטריות.

 

JAMA Psychiatry, Aug 17, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה