Depression

השוואת היעילות והבטיחות של נוגדי-דיכאון לטיפול בילדים ומתבגרים (The Lancet)

במאמר שפורסם בכתב העת The Lancet כותבים מומחים כי כאשר בוחנים את פרופיל סיכון-תועלת של נוגדי-דיכאון בטיפול האקוטי בהפרעת דיכאון מג’ורית, לתרופות אלו אין  יתרון ברור בילדים ומתבגרים. מהנתונים עולה כי Fluoxetine הינו ככל הנראה האפשרות הטובה ביותר במקרים בהם שוקלים טיפול תרופתי.

החוקרים ערכו מטה-אנליזה לזיהוי עדויות ישירות ועקיפות ממחקרים רלבנטיים. הם ערכו חיפוש בספרות הרפואית וכללו מחקרים אקראיים ומבוקרים, כפל-סמיות, עד 31 במאי, 2015, להערכת הטיפול האקוטי בהפרעת דיכאון מג’ורי בילדים ומתבגרים. הסקירה לא כללה מחקרים שכללו טיפול בדיכאון עמיד לטיפול, משך טיפול של פחות מארבעה שבועות, או מחקרים שכללו מדגם של פחות מעשרה משתתפים.

החוקרים כללו בסקירה 34 מחקרים, כולל 5,260 משתתפים ו-14 טיפולים נוגדי-דיכאון. איכות העדויות דורגה כנמוכה מאוד במרבית ההשוואות. באשר ליעילות, רק Fluoxetine היה יעיל יותר באופן מובהק סטטיסטית מפלסבו. במונחי סבילות טיפול, Fluoxetine היה גם טוב יותר מ-Duloxetine (יחס סיכויים של 0.31) ו-Imipramine (0.23). בחולים שטופלו ב-Imipramine, Venlafaxine ו-Duloxetine, תועדו שיעורים גבוהים יותר של הפסקת הטיפול התרופתי עקב אירועים חריגים, בהשוואה למטופלים בפלסבו .

לסיכום, כאשר בוחנים את מאזן סיכון-תועלת של נוגדי-דיכאון בטיפול בהפרעות דיכאון מג’ורית בילדים ומתבגרים, אין יתרון ברור לתרופות אלו.

The Lancet

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה