Depression

הערכת אפשרויות טיפול לאבל מורכב (JAMA Psychiatry)

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Psychiatry מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי טיפול ייעודי לאבל מורכב (Complicated Grief) מהווה את טיפול הבחירה בחולים אלו, עם שיפור התוצאות בעקבות תוספת Citalopram במקרה של תסמיני דיכאון נלווים.

מטרת המחקר הייתה לאשר את היעילות של טיפול ייעודי לאבל מורכב, לקבוע אם תוספת Citalopram מובילה לשיפור התוצאות ולבחון את יעילות Citalopram לעומת CGT (Complicated Grief Treatment).

מדגם המחקר כלל 395 מבוגרים אבלים שענו על הקריטריונים לאבל מורכב, וגויסו בין מר 2010 ועד ספטמבר 2014 ממרכזים רפואיים בבוסטון, ניו-יורק, פנסילבניה וסן-דיאגו. החוקרים לא כללו במחקר חולים עם הפרעות שימוש בחומרים, פסיכוזה, מאניה וליקוי קוגניטיבי. המשתתפים במחקר סווגו לפי נוכחות דיכאון מג’ורי וחולקו לקבוצות טיפול ב- Citalopram (110 חולים), פלסבו (99 חולים), CGT עם Citalopram (99 חולים) ו-CGT עם פלסבו (95 חולים).

הממצאים העידו על היעילות של CGT, כאשר הסיכון היחסי בהשוואת CGT עם פלסבו לעומת פלסבו (82.5% לעומת 54.8%) נטה לטובת CGT, ותוספת Citalopram לא הביאה לשיפור משמעותי בתוצאות CGT (CGT עם Citalopram לעומת CGT עם פלסבו: 83.7% לעומץ 82.5%). עם זאת, תסמיני דיכאון פחתו משמעותית יותר כאשר ניתן Citalopram עם הטיפול הייעודי. מנגד, תוספת Citalopram הובילה לשיפור תוצאות Citalopram.

לאחר 12 שבועות או לאחר 20 שבועות, תגובת המשתתפים ל- Citalopram לא הייתה שונה משמעותית מפלסבו. שיעור מחשבות אובדניות פחת הרבה יותר בקרב משתתפים שטופלו ב-CGT, בהשוואה לאלו שלא לקחו חלק בקבוצה זו.

JAMA Psychiatry. Published online June 08, 2016

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה