Depression

תוצאות גרועות יותר לאחר ניתוח ירך בחולים עם הפרעות פסיכיאטריות (J Arthroplasty)

דיכאון אישה צעירה

בחולים עם הפרעות פסיכיאטריות סיכון מוגבר לסיבוכים לאחר ניתוח החלפת ירך, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת The Journal of Arthroplasty במהלך חודש מרץ.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים קשרו בין דיכאון ומחלות פסיכיאטריות אחרות ובין סיכון מוגבר לסיבוכים לאחר ניתוח ותוצאות גרועות יותר. בפרט, חולים עם הפרעות פסיכיאטריות סובלים משכיחות מוגברת של סיבוכים לאחר ניתוח לבבי, ניתוח עמ”ש וניתוח כללי.

במטרה לבחון את ההשפעה של מחלות פסיכיאטריות על ההחלמה לאחר ניתוח החלפת ירך, החוקרים בחנו את הנתונים אודות 86,976 חולים לאחר ניתוח החלת ירך, בכולם תועדה לפחות מחלה אחת מבין שלוש מחלות פסיכיאטריות נפוצות. בקבוצה זו, 5,626 אובחנו עם הפרעה ביפולארית, 82,557 עם דיכאון ו-3,776 עם סכיזופרניה. הם השוו את הנתונים אל מול קבוצה של 590,689 חולים לאחר ניתוח ירך, שלא סבלו ממחלה פסיכיאטרית.

בקבוצת החולים עם הפרעות פסיכיאטריות תועדה שכיחות מוגברת של 13 מבין 14 הסיבוכים הרפואיים שבחנו החוקרים. שיעור מקרי זיהום, שבר או תזוזה של המפרק המלאכותי בחולים עם הפרעות פסיכיאטריות היה גבוה כפליים.

בקרב חולים לאחר ניתוחי ירך עם הפרעות פסיכיאטריות תועדה גם עליה של כמעט כפליים בסיכון לניתוח רביזיה של שתל הירך וסיכון גבוה יותר מכפליים לכשל נשימתי ודלקת ריאות.

החוקרים לא זיהו הבדלים בתוצאות בין חולים עם דיכאון, הפרעה ביפולארית, או סכיזופרניה.

J Arthroplasty 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה