Depression

רופאים רבים בחדרי מיון מפספסים הזדמנות להתערב בטיפול בחולים אובדניים (Depress Anxiety)

הנחיות ארציות מעודדות רופאי חדר מיון לשאול חולים אובדניים אם יש להם גישה לאקדחים או אמצעים קטלניים אחרים לסיים את חייהם, אך רק מחצית מהרופאים אכן מקפידים על שאלה זו, כך עולה מנתונים חדשים, שפורסמו בכתב העת Depression and Anxiety במהלך חודש מרץ.

מדגם המחקר כלל 1,358 חולים משמונה חדרי מיון. כל המשתתפים דיווחו על מחשבות אובדניות או נסיון אובדני. הגיל החציוני של המשתתפים במחקר עמד על 36 שנים, 56% היו נשים. החוקרים שאלו את המטופלים באשר לגישה לכלי נשק וסקרו את הרשומות הרפואיות מחדרי המיון.

בסיכומו של דבר, 11% משתתפים דיווחו כי יש להם לפחות כלי נשק אחד בביתם, 25% דיווחו כי מחזיקים אקדח טעון ולא-נעול בביתם ו-54% דיווחו כי יש להם גישה קלה לאקדחים.

מבין החולים האובדניים הללו, 91% פנו לחדרי מיון בשלב בעיה פסיכיאטרית ו-13% סבלו מהרעלה. 88% מהחולים נבדקו ע”י איש מקצוע מתחום בריאות הנפש במהלך הביקור בחדר המיון; 66% אושפזו למרכז פסיכיאטרי ו-25% שוחררו לביתם. רק ב-37% מהמטופלים היה תיעוד ברשומה הרפואית כי נוצרה תכנית בטיחות.

עבור 50% בלבד מהחולים היה תיעוד ברשומה מחדר המיון כי החולה נשאל אודות גישה לאקדחים. ב-55% מהמטופלים ששוחררו לביתם לאחר הפניה לחדר המיון, לא היה תיעוד באשר להערכת גישה לאמצעים קטלניים בחדר המיון. שני גורמים שנקשרו עם סיכוי נמוך יותרת להערכת גישה לאמצעים קטלניים בחדרי המיון כללו מטופלים במצב הרעלה והערכה ע”י צוות חדר מיון בלבד (ולא הערכת איש מקצוע מבריאות הנפש).

החוקרים קוראים להכשרה טובה יותר של הרופאים ולחפש דרכים לשלב את ההערכות הללו במהלך העבודה התקין בחדרי מיון.

Depress Anxiety. Published online March 17, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה