Depression

רמות נמוכות של ויטמין D מנבאות דיכאון (Psychiatry Res.)

במאמר שפורסם במהלך חודש מרץ בכתב העת Psychiatry Research מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה קשר בין רמות נמוכות של וויטמין D בדם ובין תסמינים בעלי משמעות קלינית של דיכאון בנבדקים בריאים.

מדגם המחקר כלל 185 נשים בלימודי תואר ראשון, שהשלימו את מדד CES-D (Center for Epidemiologic Studies Depression) בתחילת המחקר ולאחר מכל כל ארבעה שבועות. בנוסף, נערכו בתחילת המחקר ובתומו מדידות של רמות ויטמין D3 ורמות ויטמין C בדם.

במהלך תקופת המחקר, 34-41% מהמשתתפות במחקר דיווחו על תסמיני דיכאון בעלי משמעות קלינית, שהוגדרו בנוכחות מדד CES-D של 16 נקודות ומעלה. רמות לא-מספקות של וויטמין D (עד 30 ננוגרם למ”ל) תועדו ב-42% ו-46% מהמשתתפות בתחילת המחקר ובתום המחקר, בהתאמה.

לאחר שלקחו בחשבון את עונת  השנה, מדד מסת גוף, מוצא/גזע, תזונה, פעילות גופנית וזמן ששהו מחוץ למקום סגור, החוקרים מצאו כי רמות נמוכות יותר של וויטמין D3 לאורך תקופת המחקר ניבאו תסמיני דיכאון בעלי משמעות קלינית. הגורם האחר היחיד שניבא תסמיני דיכאון היה טיפול בנוגדי-דיכאון.

ממצאי המחקר תומכים בקשר זמני בין רמות נמוכות של וויטמין D ובין תסמיני דיכאון בעלי משמעות קלינית. החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לקבוע את התועלת של תוספי ויטמין D במניעת התפתחות דיכאון.

Psychiatry Res. Published online March 6, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה