Depression

גירוי עצב וגאלי בטוח ויעיל לטיפול בדיכאון עמיד לטיפול תרופתי (מתוך הכנס השנתי מטעם ASCP)

מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך כנס שנתי מטעם ASCP (American Society for Clinical Psychoparmacology), עולה כי שימוש ארוך-טווח ב-VNS (Vagal Nerve Stimulation) הינו טיפול בטוח ויעיל בחולים עם דיכאון עמיד לטיפול תרופתי.

מהתוצאות לאחר חמש שנים עלה כי תוספת VNS הינה גישה בטוחה, שהובילה לתגובה טובה יותר משמעותית ושיעורי הפוגה גבוהים יותר, בהשוואה לטיפול סטנדרטי ללא VNS, בחולים עם דיכאון עמיד לטיפול תרופתי.

החוקרים בחנו את הנתונים מ-61 מרכזים בארצות הברית, שכללו מבוגרים עם דיכאון כרוני במשך לפחות שנתיים, או עם הישנות דיכאון, עם לפחות שלושה אירועי דיכאון מג’ורי. המחקר נערך בין השנים 2006-2010.

כל החולים קיבלו ארבעה טיפולים נוגדי-דיכאון, ללא הצלחה, והסכימו להשתלת VNS (494 חולים) או לטיפול סטנדרטי (301 חולים) בעת הגיוס למחקר.

גיל המשתתפים הממוצע בתחילת המחקר עמד על 49 שנים, הגיל בעת האבחנה הראשונית של דיכאון עמד על 29 שנים, ומספר הטיפולים שנכשלו עמד על 8.

במהלך חמש שנות המחקר, בחולים בקבוצת ההתערבות תועדו סיכויים גבוהים יותר להפוגה, בהשוואה לחולים תחת טיפול סטנדרטי, כפי שעלה ממדד MADRS (43.1% עם VNS לעומת 22.8% עם טיפול סטנדרטי, p<0.0001).

ההפוגה נותרה לאורך זמן ארוך יותר בחולים בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לחולים שקיבלו טיפול סטנדרטי, כפי שנקבע על-בסיס מדדי MADRS (40 חודשים עם VNS לעומת 19 חודשים עם טיפול סטנדרטי, p<0.0065).

במהלך חמש שנות המחקר, בחולים בקבוצת ההתערבות תועדה תגובה גדולה יותר בהשוואה לחולים בקבוצת הטיפול הסטנדרטי לפי מדד CGI-I (75.7% עם VNS לעומת 47.1% עם טיפול סטנדרטי, p<0.0001).

בדומה, בחולים בקבוצת ההתערבות תועדה איכות חיים טובה יותר לפי מדד Quality of Life, שאלון Enjoyment and Satisfaction Questionnaire, בהשוואה לחולים בקבוצת הטיפול הסטנדרטי (p<0.0001).

מתוך הכנס השנתי מטעם ASCP

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה