Depression

גורמים המנבאים תמותה עקב מעשי אובדנות ותאונות במסגרת צבאית (JAMA Psychiatry)

מחקר Army STARRS (Army Study to Assess Risk and Resilience in Service Members) נועד להביא לפרסום המלצות בנוגע לדרכים להפחתת מעשי אובדנות במסגרת הצבא ולסייע בהבנת גורמי סיכון למעשים אובדניים. מהתוצאות עולה כי הגורמים המנבאים מעשי אובדנות בצבא דומים לגורמים שתוארו באזרחים, אם כי חלק מהגורמים המנבאים ייחודיים לשירות הצבאי ודורשים התייחסות מעמיקה יותר.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לאסוף נתונים אודות שיעורי ההימצאות, מגמות ונתונים סוציו-דמוגרפיים וחוויות צבאיות ולבחון את הקורלציה עם מקרי תמותה עקב מעשי אובדנות ותאונות במהלך שירות פעיל בין 1 בינואר, 2004, ועד 31 בדצמבר, 2009.

לצורך המחקר ערכו החוקרים ניתוח של המגמות והגורמים המנבאים מעשי אובדנות ותמותה עקב תאונות בקרב חיילים ששירתו בצבא ארצות הברית בין השנים 2004-2009. התוצא העיקרי היה שיעורי תמותה עקב תאונות או מעשה אובדני בזמן שירות צבאי פעיל.

מהתוצאות עולה כי שיעורי האובדנות עלו בין השנים 2004 עד 2009 בחיילים שמעולם לא שירתו בחזית. שיעורי התמותה עקב תאונות ירדו באופן חד בקרב חיילים המוצבים בהווה, נותרו יציבים באלו שהוצבו בעבר ונטו לעלות באלו שמעולם לא הוצבו בחזית.סיכון אובדני מוגבר תואר בקרב גברים (או נשים שהוצבו בחזית), בלבנים, בבעלי דרגות נמוכות או אלו שנענשו בהורדת דרגה, ובקרב אלו שהוצבו בהווה או בעבר. המאפיינים הסוציו-דמוגרפיים וההתנסות הצבאית היו דומים במקרי תמותה עקב מעשי אובדנות ותאונות.

החוקרים כותבים כי הסיכון לאובדנות בחיילים שמעולם לא שירתו בחזית עומד בניגוד להשערה כי חשיפה לטראומה במסגרת קרב הינה הגורם היחיד המוביל לעליה במעשי אובדנות בצבא.

JAMA Psychiatry. 2014;71(5):493-503

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה