Depression

מתחים במקום העבודה אחראיים לחלק גדול ממקרי דיכאון (J Occup Env Med)

 

תנאי עבודה שליליים, כולל שביעות רצון נמוכה מהעבודה, שליטה מעטה והעדר הערכה מצד המעסיקים, אחראיים לחלק גדול ממקרי הדיכאון במבוגרים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהדורת ספטמבר של כתב העת Journal of Occupational and Environmental Medicine.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הקשר בין מספר רב של תנאי עבודה ותסמיני דיכאון, על-בסיס ארבעה גלי איסוף נתונים, במהלך תקופה של 15 שנים בקרב 1,899 עובדים בארצות הברית, בגילאי 25 שנים ומעלה.

העובדים נשאלו אודות תנאי העבודה, כולל שביעות הרצון ממקום העבודה, איזון בין חיי עבודה וחיים אישיים, דרישות סותרות ואם חשו כי מעריכים אותם במקום עבודתם.

החוקרים יצרו מדד מסכם של תנאי עבודה שליליים, שכלל את כל מדדי תנאי העבודה הזמינים ובחנו את הקשר בין מדד זה ובין תסמיני דיכאון. גישה זו, להערכתם, עשויה לזהות מגוון רחב של התנסויות במקום העבודה.

מהנתונים עולה כי בעובדים עם מדדי תנאי עבודה שליליים גבוהים יותר תועדו גם מדדים גבוהים יותר לתסמיני דיכאון, כפי שנקבע לפי מדד CES-D (Center of Epidemiological Studies Depression scale).

בקרב עובדים עם סיכום המדדים הגבוה ביותר, תנאי עבודה שליליים היו אחראיים לכשליש מסטיית התקן בתסמיני דיכאון, הבדל משמעותי בעיניי החוקרים.

ממצאים אלו מדגישים את חשיבות תנאי עבודה טובים לשיפור יצרנות העובדים והפחתת עלויות דיכאון המוטלות על העובדים, בני משפחתם ומערכות הבריאות. הנתונים מצטרפים לגוף העדויות התומך בהשפעה המשמעותית של מקום העבודה על המצב הנפשי.

J Occup Env Med. 2013;55:1007-1014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה