Depression

מחשבות אובדניות נפוצות בצעירים שחוו התעללות (Arch Pediatr Adolesc Med)

מחשבות אובדניות הן הרבה יותר נפוצות במתבגרים שחוו התעללות מסוג כלשהו, בהשוואה לאלו שלא סבלו מהתעללויות. החוקרים מצאו כי הסיכון למחשבות אובדניות היה גבוה פי 2.4 בקרב צעירים שחוו התעללות במהלך השנה האחרונה, בהשוואה לאחרים. מחשבות אובדניות היו נפוצות פי 3.4 בצעירים שעברו התעללות מינית ונפוצות פי 4.4 בצעירים שחוו שסבלו מהזנחה מצד ההורים או המטפלים.

בצעירים שנחשפו לשבע צורות התעללות, או יותר, במהלך השנה האחרונה נרשמה עליה של כמעט פי שש בסיכויים למחשבות אובדניות, בהשוואה לצעירים שלא נחשפו להתעללות.

לדברי החוקרים, ידוע כי מתבגרים רבים נחשפים לסוגים שונים של התעללות, לעיתים קרובות בתוך תקופת זמן קצרה, ולכן אחד החסרונות העיקריים של הסקר הוא כי מדובר בהערכה מקיפה מהרגיל של החשיפה.

מאחר ומחקרים קודמים שבחנו את ההשפעה של התעללות על מחשבות אובדניות התמקדו רק בצורת התעללות אחת, החוקרים התבססו על שני גלים של נתונים לונגיטודינאליים להערכת ההשפעות של מספר צורות התעללות על מחשבות אובדניות. הסקר בגל הראשון נערך בין החודשים ינואר-מרץ בשנת 2008, הגל השני נערך כשנתיים מאוחר יותר.

גרסה מעודכנת של שאלון Juvenile Victimization Questionnaire שימש בשני הגלים של המחקר, ומרכיב אחד בשאלון Trauma Symptom Checklist for Children שימש להערכת מחשבות אובדניות.

מהתוצאות עולה כי 4.3% מכלל המדגם שכלל 1186 ילדים ומתבגרים בגילאי 10-17 שנים בגל הראשון דיווחו על מחשבות אובדניות בחודש שקדם לראיון, כאשר בנות דיווחו בשכיחות גבוהה כפליים על מחשבות אלו, בהשוואה לבנים.

צורות ההתעללות שנקשרו עם השיעור הגבוה ביותר של צעירים שדיווחו על מחשבות אובדניות כללו הזנחה, כאשר למעלה מ-16% מהצעירים דיווחו על מחשבות אובדניות, בהשוואה ל-2.7% מהמתבגרים שלא סבלו מהזנחה.

כ-23% מהצעירים שחוו התעללות מינית דיווחו על מחשבות אובדניות, זאת בהשוואה ל-3.7% מהמתבגרים שלא חוו התעללות מינית.

קרוב ל-16% מהמתבגרים שנחשפו לשבעה סוגי התעללות, או יותר, דיווחו על מחשבות אובדניות במהלך החודש האחרון.

כמו כן, והה קשר משמעותי בין מחשבות אובדניות ובין מגורים במשק בית עם הורה חורג או זוג לא-נשוי.

החוקרים מציינים כי החשיפה להתעללות לא סיפקה הסבר מלא לקשר הנ”ל, וכי הקשר הבולט במיוחד בין מחשבות אובדניות ובין משקי בית של משפחות חורגות מטריד ודורש תשומת לב מיוחדת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי המסר העיקרי הוא שגישה הוליסטית המתמקדת בצעירים ומעודדת את הבריאות ואיכות החיים של אוכלוסיה זו, עשויה להפחית את הסיכון לאובדנות.

Arch Pediatr Adolesc Med. Published online October 22, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה