Depression

מה בין בעיות בהנקה ובין דיכאון לאחר-לידה (Obstet Gynecol)

במאמר חדש שפורסם במהדורת אוגוסט של כתב העת Obstetrics & Gynecology מדווחים חוקרים כי אימהות חדשות הסובלות מקשיים בהנקה, מצויות בסיכון מוגבר לדיכאון לאחר-לידה.

לדברי החוקרים, הממצאים אינם מוכיחים כי בעיות בהנקה גורמות לדיכאון, אך טוענים כי על אימהות חדשות ועל הרופאים המטפלים בהן, להיות מודעים לאפשרות כי שתי ההפרעות ילכו יד ביד.

מבין קרוב ל-2,600 אימהות שהניקו אי-פעם, מעט פחות מ-8% אובחנו עם דיכאון מג’ורי חודשיים לאחר לידה. הסיכון היה גבוה יותר בנשים שדיווחו על כאב חמור בשד או שבאופן כללי “לא אהבו” הנקה במהלך השבוע הראשון לחיי ילדיהן.

החוקרים כותבים כי דיכאון פוגע בכל התחומים, וייתכן כי חלק מהנשים הסובלות מדיכאון במהלך ההיריון והדבר מקשה על ההנקה. מצד שני, ייתכן כי גורמים הורמונאליים תורמים הן לבעיות בהנקה והן לדיכאון, והחוקרים מתכננים לערוך מחקרים נוספים במטרה לבחון את הנושא.

בעקבות ממצאי המחקר, החוקרים כותבים כי בחלק מהנשים, בעיות בהנקה עשויות לשמש כסימן אזהרה לדיכאון לאחר הלידה.

על-פי ה-ACOG (American College of Obstetricians and Gynecologists), אין מספיק עדויות בכדי לתמוך בבדיקות סקר שגרתיות של כל האימהות לנוכחות דיכאון לאחר-לידה. מצד שני, לפי ה-ACOG, בדיקות סקר לדיכאון עשויות להועיל לאימהות חדשות ובני משפחתם.

הממצאים מבוססים על מחקר שכלל 2,586 נשים שלקחו חלק במחקר גדול יותר להערכת הרגלי התזונה של יילודים. כל האימהות הניקו והשיבו לשאלונים אודות ההתנסות שלהן במהלך השבועות הראשונים לאחר הלידה.

לאחר מכן, הנשים עברו בדיקות סקר לנוכחות דיכאון, כאשר התינוקות שלהן היו בגיל חודשיים.

בקרב נשים שנמצאו חיוביות בבדיקות סקר לדיכאון, 35% סבלו מכאב שד עז במהלך השבועות הראשונים להנקה, זאת בהשוואה ל-22% מהנשים שלא סבלו מדיכאון.

לאחר תקנון לגורמים שונים, כולל גיל, רמת השכלה וגזע, זוהה קשר בין כאב עז בשד ובין סיכוי כפול לדיכאון לאחר-לידה. בדומה, באימהות שדיווחו כי “לא-אהבו” הנקה במהלך השבוע הראשון לחיי היילוד, תועדה עליה של 42% בסיכויים לבדיקות סקר חיוביות לדיכאון לאחר-לידה, בהשוואה לאימהות שאהבו הנקה במהלך השבוע הראשון.

Obstet Gynecol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה