Depression

התועלת הקלינית והתפקודית של Duloxetine לטיפול בחולים עם דיכאון מג’ורי וכאב גופני (Hum Psychopharmacol)

ממחקר חדש עולה קורלציה חיובית בין שיפור תפקודי לאחר שמונה שבועות ובין מצב רוח, כאב וחרדה בחולים עם הפרעת דיכאון מג’ורי שהחליפו לטיפול ב- Duloxetine.

מניתוח פוסט-הוק של מחקר רב-מרכזי, בתווית-פתוחה, ARDENT (Attributes of Response in Depressed Patients Switched to Treatment with Duloxetine) להערכת הקשר בין שיפור תפקודי במדד SDS (Sheehan Disability Scale) והתוצאות הקליניות של מצב רוח, כאב וחרדה במהלך שמונה שבועות לאחר החלפת טיפול ל- Duloxetine בחולים עם הפרעת דיכאון מג’ורי.

הסקירה כללה את כל 195 החולים שהשלימו את המחקר. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין השינוי במדד SDS ומדד HAMD (17) (Hamilton Rating Scale for Depression), מדד Maier (מצב רוח), Brief Pain Inventory-Short Form (כאב) ומדד Hamilton Anxiety Rating Scale (חרדה) לאחר שמונה שבועות.

לאחר שמונה שבועות, תועדה קורלציה חיובית בין השינוי במדד SDS ובין השינוי במדד מצב הרוח (r=0.49), חרדה (r=0.44) וכאב (r=0.40). מניתוח סטטיסטי עולה כי מתאם הרגרסיה למצב רוח וכאב היה 1.21 (SE=0.184) ו-1.16 (SE = 0.180), בהתאמה (p<0.0001), בהשוואה ל-0.02 (SE = 0.097, p=0.82) לחרדה. בסה”כ, ב-43% מהחולים תועדה הפוגה לפי מדדי HAMD(17) ו-SDS.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על קורלציה חיובית בין שיפור תפקודי לאחר שמונה שבועות ובין מצב רוח, כאב וחרדה בחולים עם הפרעת דיכאון מג’ורי בהם הוחלף הטיפול ל- Duloxetine. לשינוי במצב הרוח ובכאב הגופני השפעה גדולה יותר מחרדה על התפקוד של החולים.

Hum Psychopharmacol. 2011 Jun 16

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה