Depression

טיפול בוויטמין D במינון גבוה אינו מונע דיכאון (Br J Psychiatry)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהדורת מאי של British Journal of Psychiatry עולה כי טיפול בוויטמין D3 במינון גבוה, בתדירות של פעם בשנה במשך חמש שנים, לא הביא לשיפור בתסמיני דיכאון בנשים בגיל 70 ומעלה.

הממצאים ממחקר Vital D מטילים ספק בהשערה לפיה טיפול במינון שנתי גבוה של וויטמין D3 עשוי למנוע תסמיני דיכאון במבוגרים.

מחקר Vital D הינו מחקר כפל-סמיות, אקראי ומבוקר-פלסבו, שכלל 2258 נשים בגיל 70 ומעלה, שחולקו באקראי לטיפול פומי בוויטמין D3 במינון 500,000 IU, או פלסבו, בתדירות של פעם בשנה כל סתיו או חורף, למשך 3-5 שנים.

התוצא העיקרי של המחקר היה נפילות ושברים, והנשים גויסו על-בסיס הסיכון לשברי ירך. מתוצאות המחקר עולה קשר בין טיפול במינון גבוה של וויטמין D ובין סיכון מוגבר לנפילות ושברים.

במחקר הנוכחי החוקרים התמקדו בתת-קבוצה של 150 נשים, במטרה להעריך את ההשפעה של וויטמין D על הבריאות הנפשית. נשים אלו השלימו מספר שאלונים להערכת הבריאות הנפשית.

מתוצאות המחקר עולה כי אין הבדל בין קבוצת המטופלים בוויטמין D ובין קבוצת הפלסבו באף אחד מהמדדים להערכת הבריאות הנפשית, למרות שרמות 25-Hydroxyvitamin D בנשים בקבוצת הטיפול במינון גבוה של וויטמין D היו גבוהות ב-41%, בהשוואה לרמות בקבוצת הפלסבו, כאשר נבחנו שנה לאחר המנה השנתית.

בשלב זה, החוקרים קובעים כי אין מקום למתן טיפול בוויטמין D במינונים גבוהים. עם זאת, עדיין אין החלטה בנוגע לטיפול במינונים נמוכים.

Br J Psychiatry. 2011;198:357-364

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה