Depression

אינטראקציות בין-תרופתיות מובילות מטופלים רבים להפסיק טיפול בנוגדי-דיכאון (Am J Geriatr Psychiatry.)

חוקרים מדווחים כי למעלה ממחצית מהמבוגרים בארה”ב נוטלים נוגדי-דיכאון לראשונה בחייהם כאשר הם כבר מטופלים בתרופה אחרת עימה תתכן אינטראקציה בין-תרופתית והופעת תופעות לוואי. רבע מהמטופלים הסובלים מתופעות לוואי הפסיקו כליל את הטיפול בנוגדי-דיכאון.

החוקרים זיהו דרגה מדאיגה של שילובים תרופתיים בעלי סיכון לנזק, הניתנים לקשישים. מחקרים אחרים מצאו כי מבוגרים רבים נוטלים לעיתים קרובות שילובים מסוכנים של תרופות במרשם, אך המסר אינו עובר לרופאים.

החוקרים זיהו למעלה מ-39,000 משתתפים שהחלו בטיפול בנוגדי-דיכאון בין 2001 ו-2006.  במהלך החודש לאחר התחלת הטיפול התרופתי זוהו 12 תופעות לוואי נפוצות לנוגדי-דיכאון.

למעלה מ-25% מהמטופלים קיבלו מרשם לנוגדי-דיכאון ותרופה נוספת שעשויה להביא לאינטראקציה משמעותית. 36% נוסף מהמטופלים היו בסיכון לאינטראקציות בסיכון בינוני.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר כללו נדודי שינה, ישנוניות ונמנום, שאירעו ב-1,028 מהמטופלים (2.6%). תופעת הלוואי הבאה בשכיחותה, שתוארה ב-416 מטופלים (1.1%) הייתה סחרחורות.

תופעות הלוואי הובילו לעיתים קרובות להפסקת הטיפול התרופתי. רק 45% מאלו שדיווחו על תופעות לוואי מילאו בשנית אחר המרשם לטיפול באותו נוגד-דיכאון, וכרבע הפסיקו לחלוטין את הטיפול בנוגדי-דיכאון.

החוקרים מציינים כי מבוגרים רבים מצויים בסיכון לבעיה מחקרים אחרים הראו כי 25% מהמבוגרים עם מחלות כרוניות סובלים גם מדיכאון, והוכח גם כי יש תועלת לטיפול בנוגדי-דיכאון.

מבוגרים נדרשים לעיתים קרובות לתרופות רבות, שחלקן עשוי לתרום לדיכאון ו/או לאינטראקציה עם נוגדי-דיכאון . לסיום, כותבים החוקרים, המטבוליזם של תרופות איטי יותר בקשישים והם רגישים יותר לתופעות הלוואי של הטיפול, בהשוואה למטופלים צעירים.

Am J Geriatr Psychiatry. Posted online December 17, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה