Depression

האם יש תועלת במתן נוגדי-דיכאון לטיפול בהפרעה ביפולארית? (J Clin Psychiatry)

מתוצאות מטה-אנליזה חדשה עולה כי נוגדי-דיכאון בטוחים לשימוש בטיפול חד כנגד דיכאון, בחולים עם הפרעה ביפולארית, אך ייתכן כי אינם יעילים במצבים אלו.

לדברי החוקרים, מהממצאים עולה כי לתרופות נוגדות-דיכאון אין תועלת רבה בטיפול בדיכאון ביפולארי. המידע חשוב במיוחד לאור העדויות התומכות ביעילות של מייצבי מצב-רוח ותרופות אנטי-פסיכוטיות אטיפיות לטיפול בדיכאון ביפולארי חד וכטיפול אחזקה ארוך-טווח.

אחת החששות עקב טיפול נוגד-דיכאון בחולים ביפולארים הוא הסיכון למעבר למצב מאניה. חשש נוסף הוא מהחמרה בחומרת המחלה עם הגדלת תדירות התנודות בין מאניה ודיכאון.

בעוד שמטה-אנליזה משנת 2004, שכללה 12 מחקרים אקראיים ומבוקרים, מצאה כי נוגדי-דיכאון הם בטוחים ויעילים לטיפול בדיכאון ביפולארי חד, מחקרים מאוחרים יותר הדגימו תועלת פחותה. החוקרים בחנו שישה מחקרים עם 2,373 משתתפים, שנמשכו 4-16 שבועות. מרבית המחקרים בחנו את הטיפול ב-SSRI (Selective Serotonin Reuptake Inhibitor) או Bupropion.

נוגדי-דיכאון לא היו יעילים יותר מפלסבו או תרופות פעילות אחרות לטיפול בדיכאון ביפולארי חד. התרופות לא הביאו לעליה בסיכון למעבר מדיכאון למאניה.

לאור מגבלות המחקרים שנכללו בסקירה, החוקרים מדגישים כי הסקירה אינה חד-משמעית וקוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

J Clin Psychiatry. Posted October 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה