Depression

התועלת של שילוב Fluoxetine עם Olanzapine בטיפול בדיכאון עמיד לטיפול (מתוך J Clin Psychiatry)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי שילוב Fluoxetine (פרוזאק) עם Olanzapine (זיפרקסה) (Symbyax) נמצא יעיל יותר מכל תרופה בנפרד, עם שיפור מוקדם בחולים עם דיכאון עמיד לטיפול.

עם זאת, העדר תגובה מוקדמת לטיפול המשולב הינו גורם מנבא משמעותי לכשל התגובה. לממצאים אלו חשיבות קלינית למטפלים המקבלים החלטות הנוגעות לטיפול.

התוצאות נובעות מניתוח נתונים אודות 1146 עם דיכאון עמיד לטיפול, שלקחו חלק באחד מחמישה מחקרים קודמים. החולים טופלו ב-Olanzapine, Fluoxetine, או בשילוב של השניים. התועלת של הטיפול התרופתי נקבעה על-בסיס מדד MADRS (Montgomery-Asberg Depression Rating Scale).

דיכאון עמיד לטיפול הוגדר כהפרעת דיכאון מג’ורית, שלא הגיבה היטב לטיפול בנוגדי-דיכאון. ע”י הגבלת ניתוח הנתונים לחולים עם כשל נוגד-דיכאון אחד לפחות, במהלך אירוע הדיכאון הנוכחי, החוקרים התמקדו בחולים שדמו לאלו שטופלו  בקליניקה.

השיפור הממוצע במדד MADRS היה טוב יותר, באופן מובהק, בקבוצת הטיפול המשולב, בהשוואה ל-Fluoxetine בלבד לאחר 0.5 שבועות, והיה טוב יותר באופן מובהק בקבוצת הטיפול המשולב, בהשוואה ל-Olanzapine לאחר שבוע אחד.

מהשוואת שיעורי התגובה המוקדמת עם שיעורי תגובה/הפוגה עולה כי העדר תגובה מוקדמת לטיפול התרופתי המשולב ניבא באופן מדויק העדר תגובה כוללת לטיפול. עם זאת, נוכחות תגובה מוקדמת לטיפול לא הייתה גורם מנבא של תועלת הטיפול התרופתי המשולב.

J Clin Psychiatry 2010.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה