Depression

TMS פחות יעיל מ-ECT בדיכאון קשה (מתוך Am J Psychiatry)

מחקר שפורסם לאחרונה ב-American Journal of Psychiatry מצא, כי בחולים הסובלים מדיכאון קשה, טיפולים חוזרים של TMS (transcranial magnetic stimulation) הינם פחות יעילים בצורה משמעותית מ-ECT (electroconvulsive therapy).

לדברי החוקרים, המחקר מאשר כי ב”עולם האמיתי”, ECT יעיל למדי בטיפול בדיכאון קשה העמיד לטיפול. בנוסף, נמצא כי ECT טוב יותר מ-TMS מבחינה קלינית.

במסגרת המחקר, 46 חולים עם דיכאון מג’ורי חולקו באקראי לקבלת קורס בן 15 יום של TMS חוזר של הקורטקס הדורסו-לטראלי הפרה-פרונטלי השמאלי או קורס סטנדרטי של ECT.

כפי שעולה מן התוצאות, ציוני ה- Hamilton Depression Rating Scale בסוף הטיפול היו נמוכים יותר משמעותית בקבוצת ה-ECT. שלושה עשר (59%) מקבוצה זאת הגיעו לרמיסיה, לעומת ארבעה (16.7%) בקבוצת ה-TMS. בנוסף, בדיקות כגון visual analogue mood scale הראו יתרון גדול יותר בקבוצת ה-ECT.

החוקרים מדווחים, כי כעבור שישה חודשים, לא נמצאו הבדלים ב-Hamilton בין הקבוצות. אך עם זאת, מדדים אחרים הראו שיפור מתמשך בקבוצת ה-ECT.

רופאים יכולים לכן להרגיע את מטופליהם בנוגע ליעילות ECT בטיפול בדיכאון.

בנוגע ל-TMS, מסכמים החוקרים, רופאים יכולים להסביר למטופליהם שהטיפול אינו מומלץ בפרקטיקה הקלינית הרוטינית, וכי יש צורך בהערכה נוספת.

Am J Psychiatry 2007;164:73-81

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה