Depression

צניחה בטיפול בנוגדי-דיכאון לאחר ניתוחים קוסמטיים

ממחקר חדש שהוצג בכנס של American Society of Plastic Surgeons בסן-פרנסיסקו, עולה כי כשליש מהמטופלים בנוגדי-דיכאון העוברים ניתוח פלסטי, מפסיקים ליטול את התרופות לאחר הניתוח.

לדברי החוקרים, אעפ”י שידוע כי ניתוח קוסמטי מלווה בשיפור משמעותי בהערכה העצמית, עובדה זו אינה מסבירה את הירידה בצורך בטיפול בנוגדי-דיכאון בעקבות הניתוח. אחוז המטופלים שדיווחו על שיפור בהערכה העצמית היה דומה בין אלו שיכלו להפסיק את הטיפול התרופתי, ואלו שהמשיכו בטיפול בתרופות נוגדות-דיכאון. לכן, נראה כי לא מדובר בתוצאה של ההערכה העצמית של המטופלים. במקום זאת, ייתכן כי התוצאה קשורה בהשפעה נפרדת על איכות החיים של המטופלים.

במחקר השתתפו 362 מטופלים שעברו ניתוח קוסמטי במהלך תקופה של שנה אחת. מרבית המשתתפים במחקר היו נשים, רובן בגיל העמידה. הניתוחים השכיחים כללו ניתוח להגדלת שדיים, ניתוח מתיחת בטן ומתיחת פנים.

61 משתתפים (17%), קיבלו טיפול בנוגדי-דיכאון לפני הניתוח. לחוקרים לא היו נתונים אודות האבחנות הספציפיות של החולים מבחינת הבריאות הנפשית, או באם הדיכאון נבע ממגבלה גופנית שהיתה צפויה להשתנות בעקבות הניתוח.

שישה חודשים לאחר הניתוח ירד מספר המטופלים בנוגדי דיכאון ב-31%, ועמד על 42 מטופלים. 98% מהמטופלים דיווחו על שיפור בולט בהערכה העצמית שלהם לאחר הניתוח.

אולם, לא כל המחקרים קשר בין ניתוח קוסמטי והשפעות חיוביות על הבריאות הנפשית.

מספר מחקרים שהתפרסמו בשנים האחרונות, מצאו סיכון מוגבר להתאבדויות בנשים שעברו ניתוח להגדלת שדיים. החוקרים מאמינים כי הסיבה לכך עשויה לנבוע מהעובדה שנשים בסיכון גבוה להתאבדות עוברות את הניתוח, ולא מהשפעות כלשהן של הניתוח, המגבירות את הסיכון להתאבדות.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה