Depression

Sleep Apnea קשורה חזק לדיכאון (מתוך Archives of Internal Medicine)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת ספטמבר של Archives of Internal Medicine, עולה כי ל- SRBD (Sleep-related breathing disorder) יש קשר חזק לדיכאון.

בהתבסס על ממצאים אלה, החוקרים ייעצו לחולים עם SRBD טיפול רפואי (טיפול של לחץ חיובי בדרכי האוויר באופן מתמשך) או מודיפיקציה התנהגותית של SRBD (ירידה במשקל) שיכולה לעזור להקל או למנוע את סימפטומי הדיכאון.

מחקרים קודמים הצביעו על הקשר בין שתי ההפרעות, אך לא נעשו מחקרים לונגיטודינלים המבוססים על האוכלוסייה של SRBD המוערך על ידי פוליסומנוגרפיה כגורם סיכון לדיכאון.

החוקרים גייסו נבדקים, שהועסקו בסוכנויות המדינה בני 30 עד 60 בשנת 1988. התכנון היה שהנבדקים יעברו פוליסומנוגרפיה במשך הלילה כל 4 שנים. במחקר השתתפו 1408 נבדקים עם 3203 מחקרי שינה.

דרגת ה-SRBD הוגדרה על פי אינדקס אפניאה-היפופניאה (כלום = 0 אירועים בשעה, מינימאלי = 1 עד 4 אירועים בשעה, קל = 5 עד 14 אירועים בשעה ובינוני או גרוע כ-15 או יותר אירועים בשעה). הערכת הדיכאון התבססה על סקאלת דיכאון המדווחת עצמית של Zung ושימוש בתרופות אנטי דיכאוניות.

החוקרים מצאו טרנדים של מנה-תגובה משמעותיים של עליה בסיכון לדיכאון עם עליה בחומרת ה-SRBD. לאחר תקנון לגיל ולמין, ה-OR של דיכאון, כשהושווה עם אי קיום של הפרעת נשימה, היה 1.6 עבור SRBD מינימאלי, 2.0 עבור SRBD קל ו-2.5 עבור SRBD בינוני עד חמור         (p=<0.001).

מידע לונגיטודינלי מתוקנן לחלוטין הראה, שמעבר של שתי קטגוריות (לדוגמא מחוסר של SRBD ל-SRBD קל) היה קשור עם OR עבור דיכאון של 3.3.

הסיכון לדיכאון לא השתנה הרבה על ידי תקנון לקו-פקטורים אחרים, כגון ישנוניות במהלך היום או שימוש ב- benzodiazepines. כמו כן, הקשר בין שתי ההפרעות לא שיקף את המרכיבים הספציפיים של דיכאון.

החוקרים משערים כי אם SRBD קשור סיבתית לדיכאון, סביר שמעורבים תהליכים המתחילים עם מאפיינים עיקריים של SRBD, לדוגמא, חלוקת שינה והיפוקסיה לסירוגין.

Arch Intern Med 2006;166:1709-1715

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה