Depression

ילדים להורים הסובלים מהפרעות חרדה מצויים בסיכון מוגבר להפרעות דומות (מתוך הכנס השנתי של APA)

ממחקר חדש שהוצג בכנס השנתי ה-159 של American Psychiatric Association עולה כי ילדים להורים הסובלים מהפרעות חרדה, מצויים בסיכון גבוה לפתח הפרעת חרדה בעצם. ילדים הסובלים כבר מחרדת נטישה מצויים בסיכון גבוה מאוד לפתח מספר הפרעות חרדה.

החוקרים גייסו מדגם אוכלוסיה בסיכון מוגבר ועקבו אחר המשתתפים במשך 5 שנים. לאחר זיהוי חרדת נטישה יש לשים לב ולהיות מודעים לאפשרויות להתערבות ומניעת התפתחות הפרעות חרדה.

החוקרים רצו לבדוק אם ילדים בסיכון מוגבר ל- Panic Disorder מצויים במסלול התפתחותי שיביא להתפתחות Pediatric Panic Disorder. מאחר שמחקרים קודמים מצאו כי חרדת נטישה יכולה להקדים Panic Disorder בילדים בסיכון, החוקרים רצו לבחון אם הדבר היה נכון גם בצאצאים.

לכן, המשתתפים סווגו לפי ילדים בסיכון גבוה ל- Panic Disorder וילדים בסיכון נמוך להפרעות אלו. ילדים שסבלו מחרדת נטישה בינקות הוגדרו כסיכון גבוה. החוקרים השוו את מהלך ההפרעה הפסיכיאטרית בצאצאים של הורים עם Panic Disorder. סה”כ השתתפו במחקר 95 הורים עם Panic Disorder, ו-186 ילדיהם.

מבין הילדים, 120 מהילדים בסיכון גבוה להורים עם הפרעת חרדה (65%) סבלו מהפרעת חרדה אחת לפחות, ו-86 (46%) סבלו מ-2 הפרעות חרדה או יותר. 74 הילדים עם חרדת נטישה היו בסיכון מוגבר לפתח מספר הפרעות OR עמד על 4.8 ל-Panic Disorder (P=0.006), 2.7 לאגורופוביה (P=0.02), 2.7 להפרעת חרדה כללית (P=0.01) ו-2.8 לדיכאון עמוק (P=0.006).

ב-48 הילדים עם אגורופוביה עמד OR על 5.9 בהשוואה לקבוצה הכללית (P=0.008). ב-47 הילדים להורים עם הפרעת חרדה כללית עמד OR על 2.4 להתפתחות Panic Disorder (P=0.003).

הממצאים מספקים עדות משכנעת לסיכון בעקבות הפרעת חרדה ספציפית בילדות. בנוסף, מהממצאים עולה כי הסיכון ל- Panic Disorder הוא הטרוגני, וכי חרדת נטישה עשויה לסייע בזיהוי קבוצת ילדים המצויים בסיכון גבוה מאוד למגוון תופעות פסיכופתולוגיות.

מומחה להפרעות חרדה בילדים ומתבגרים הסכים כי הממצאים יסייעו לפסיכיאטרים לטפל בילדים בסיכון בצורה יעילה יותר, ויעזרו להגביר את המודעות בזיהוי המטופלים המצויים בסיכון גבוה יותר לפתח הפרעות חרדה.

תוצאות המחקר עולות בקנה אחד עם מחקרים קודמים. אין ספק באשר לעובדה שהפרעות חרדה רצות במשפחה, וילדים להורים עם הפרעות חרדה מצויים בסיכון מוגבר לפתח הפרעה דומה או זהה בשל נטיה גנטית. מחקר זה מסייע בזיהוי תת-קבוצה של ילדים שעשויה להיות בסיכון מיוחד. לממצאים יש פוטנציאל לסייע בזיהוי מוקדם של הפרעות חרדה, הכרת הסיכונים עשויה גם להוביל לתכנון אסטרטגיות חדשות להקטנת הסיכון להפרעות חרדה בילדים עם סיפור משפחתי ידוע.

APA 159th Annual Meeting: Abstract NR630. Presented May 24, 2006.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה