Depression

פלואוקסטין יעיל בטיפול בהפרעות נפשיות שונות לאחר שבץ (Stroke)

לפי מחקר חדש, ה- SSRI פלואוקסטין (PROZAC) יעיל בטיפול בהפרעות נפשיות מסויימות, במטופלים שעברו שבץ במוח.

בראיון לרויטרס מספר אחד החוקרים, כי הטיפול בפלואוקסטין שיפר את חוסר השליטה הרגשי ואת הנטייה לכעס, אך לא את הדיכאון. לפי החוקר, רוב המחקרים שעסקו בטיפול בנוגדי דיכאון למטופלים אחרי שבץ, התרכזו בטיפול בדיכאון עצמו. לאחרונה הצטברו עדויות, לפיהן בקרב מטופלים אחרי שבץ, ישנה גם שכיחות רבה של חוסר שליטה רגשי ונטייה לכעס.

במחקר השתתפו 152 מטופלים אחרי שבץ, שסבלו מהבעיות הנבדקות במחקר. החוקרים ראיינו את המטופלים לגבי דיכאון, חוסר שליטה רגשי ונטייה לכעס, 14 חודשים בממוצע אחרי השבץ. דיכאון הוגדר לפי ה- DSM-IV, נטייה לכעס הוגדרה לפי מדד שפילברגר וחוסר שליטה רגשי הוגדר כנטייה לצחוק או לבכי שאינם במקומם. המטופלים הוקצו אקראית לטיפול בפלואוקסטין במינון 20 מגיום או בפלצבו, למשך 3 חודשים.

החוקרם מדווחים, כי המטופלים בקבוצת הטיפול הראו שיפור מובהק בחוסר שליטה הרגשי ובנטייה לכעס. ההפחתה בנטייה לכעס נמשכה גם 3 חודשים אחרי תום הטיפול. בדיכאון שלאחר השבץ, לא נמצא הבדל בעקבות הטיפול. שיעור המטופלים ללא תופעות לוואי, עמד על 71.1% בקבוצת הטיפול ועל 82.9% בקבוצת הביקורת.

לפי החוקרים , תוצאות המחקר מראות כי יש לשים דגש על הזיהוי והטיפול בהפרעות נפשיות שונות לאחר שבץ. הפרעות אלה שכיחות ולעיתים ניתנות לטיפול.

Stroke. 2006;37:156-161

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה