Depression

גלולות למניעת הריון מפחיתות תסמיני דיספוריה קדם-וסתית (Obstet Gynecol)

גלולה חדשה למניעת הריון, המכילה תרכובת הורמונים במינון נמוך, משפרת תסמיני הפרעה דיספורית קדם וסתית (premenstrual dysphoric disorder), כך עולה ממחקר המתפרסם בגיליון ספטמבר של Obstetrics and Gynecology.

החוקרים מציינים שלמרות שגלולות למניעת הריון משמשות באופן שכיח לטיפול בתסמונת קדם וסתית, הרי שחסרות עדויות אמפיריות לשימוש זה. זהו המחקר הראשון שמצביע על עדיפות גלולות למניעת הריון על פני פלצבו בטיפול בתסמונת קדם וסתית.

התכשיר שנבדק מכיל מינון נמוך של ethinyl estradiol (20 mcg) ונגזרת חדשה של פרוגסטין, drospirenone, שהוא אנלוג של התכשיר המשתן spironolactone. במחקר נכללו 450 נשים עם הפרעה דיספורית קדם וסתית שהוקצו אקראית לקבלת טיפול בגלולה למניעת הריון או פלצבו. התכשיר הפעיל ניתן למשך 24 ימים ולווה ב-4 ימים של גלולות לא פעילות.

בקבוצת הטיפול הפעיל נמצאה ירידה של קרוב ל-38% בדרגת המתח הקדם וסתי והפגיעה התפקודית, בהשוואה ל-30% בקבוצת הפלצבו. תגובה לטיפול, שהוגדרה כשיפור של 50% לפחות בחומרת התסמינים, התרחשה ב-48% בקבוצת הטיפול הפעיל בהשוואה ל-36% בקבוצת הפלצבו. ההבדלים בין הקבוצות היו מובהקים סטטיסטית.

Obstet Gynecol 2005;106:492-501.

לידיעה במדסקייפ

לתקציר המאמר המקורי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה