COPD

תת-תזונה קשורה לאשפוז חוזר בחולי COPD מבוגרים (ACER)

תת-תזונה מנבאת משמעותית אשפוז חוזר תוך 180 יום במבוגרים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), כך עולה ממחקר שפורסם ב-Aging Clinical and Experimental Research

תת-תזונה, חסימת דרכי אוויר חמורה מאוד, ונוכחות של שלוש מחלות נלוות או יותר היו מנבאים משמעותיים לאשפוז חוזר תוך 180 יום במבוגרים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD) לפי מחקר שפורסם ב- Aging Clinical and Experimental Research. ד”ר הואן ליו ועמיתיו מאוניברסיטת סצ’ואן בסין בחנו נתונים מ-319 מבוגרים בני 65 ומעלה שאושפזו לראשונה עם COPD במרכז רפואי אחד בדרום-מערב סין.

הגיל החציוני של אוכלוסיית המחקר היה 76 שנים, ו-65.52% היו גברים. משך האשפוז החציוני הבסיסי היה 12 ימים, והמטופלים סבלו מחמש מחלות נלוות בממוצע. על פי קריטריוני היוזמה הגלובלית למנהיגות בתת-תזונה (GLIM) ,49.53% מהמטופלים נחשבו לסובלים מתת-תזונה.

באופן כללי, שיעור האשפוז החוזר תוך 180 יום היה גבוה משמעותית במטופלים עם תת-תזונה לעומת אלה ללא תת-תזונה. בניתוח רב-משתני, תת-תזונה הייתה קשורה לסיכון מוגבר משמעותית לאשפוז חוזר, כמו גם חסימת דרכי אוויר חמורה מאוד ושלוש מחלות נלוות או יותר.

החוקרים הדגישו חשיבות התערבות תזונתית למטופלים עם תת-תזונה וחינוך מוגבר לשיקום ותרגול ריאתי, בעיקר במקרים קשים.

ד”ר דיוויד ר. מנוף, ראש רפואת ריאות וטיפול נמרץ בבית החולים האוניברסיטאי של טמפל, ציין כי המסרים העיקריים מהמחקר הם שניים: ראשית, התערבות מוקדמת בתזונה עבור חולי COPD עשויה לעזור למנוע תוצאות גרועות יותר. שנית, מבוגרים עם COPD הם קבוצה שקל לזהות ושכדאי להתמקד בה לצורך טיפול אגרסיבי יותר בהתלקחויות חמורות והפחתת אשפוזים חוזרים.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה