COPD

השפעות טיפול ב-Liraglutide עם טיפול התנהגותי על הרגלי אכילה (Obesity)

משלב טיפול תרופתי ב-Liraglutide במינון 3.0 מ”ג (סאקסנדה) עם טיפול התנהגותי אינטנסיבי לווה בשיפור גדול יותר בטווח הקצר בחוסר עיכוב תזונתי, פסיכופתולוגיה של הפרעות אכילה וחששות בנוגע לדימוי הגוף, בהשוואה לטיפול התנהגותי בלבד, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Obesity.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את ההשפעות של טיפול התנהגותי אינטנסיבי להשמנה, אל מול טיפול התנהגותי אינטנסיבי עם Liraglutide במינון 3.0 מ”ג או טיפול התנהגותי אינטנסיבי עם Liraglutide במינון 3.0 מ”ג עם 12 שבועות דיאטה מבוקרת שסיפקה 1,000-1,200 קילו-קלוריות/יום על שינויים בכמיהה למזון, התנהגויות אכילה ופסיכופתולוגיה של הפרעות אכילה לאחר 24 ו-52 שבועות.

מדגם המחקר כלל מבוגרים עם השמנה (גיל ממוצע של 47.6 שנים, 79.3% נשים) אשר חולקו לטיפול התנהגותי אינטנסיבי בלבד (50 משתתפים), משלב טיפול התנהגותי אינטנסיבי עם Liraglutide (50 משתתפים), או משלב טיפול התנהגותי אינטנסיבי עם Liraglutide ולאחר מכן דיאטה מבוקרת.

לאחר 24 ו-52 שבועות, בקבוצות הטיפול ב-Liraglutide דווח על ירידה גדולה יותר משמעותית בחששות בנוגע למשקל הגוף, בהשוואה לטיפול התנהגותי אינטנסיבי בלבד. לאחר 24 שבועות, בהשוואה לטיפול התנהגותי אינטנסיבי בלבד, משלב טיפול ב-Liraglutide הוביל לירידות גדולות יותר משמעותית בחוסר עיכוב תזונתי, פסיכופתולוגיה של הפרעות אכילה וחשש בנוגע לדימוי הגוף.

משלב טיפול התנהגותי אינטנסיבי עם Liraglutide ודיאטה מבוקרת הוביל גם כן לירידות גדולות יותר באכילה בולמוסית לאחר 24 שבועות, בהשוואה לטיפול התנהגותי אינטנסיבי בלבד. עם זאת, ההבדלים בין הקבוצות לא נותרו עוד מובהקים סטטיסטית לאחר 52 שבועות. לא תועדו הבדלים בין הקבוצות במדדי כמיהה למזון לאחר 24 או 52 שבועות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על יתרון תוספת Liraglutide במינון 3.0 מ”ג לטיפול התנהגותי אינטנסיבי במסגרת הטיפול הכולל בהשמנה.

Obesity (Silver Spring). 2019;27(12):20052010.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה