COPD

מחקר חדש מציג נתונים התומכים בבטיחות הקרדיאלית של Tiotropium (ספיריבה) במטופלים עם COPD (מתוך Respir Res)

ממחקר חדש מה-Respir Res עולה כי שימוש ב-Tiotropium (ספיריבה, בורינגר אינגלהיים) לא היה קשור לעלייה בסיכון לאירועים קרדיאליים, תמותה או תופעות לוואי רציניות בקרב מטופלים עם היסטוריה של אירועים קרדיאליים.

החוקרים מסבירים ברקע כי טיאוטרופיום הוא מרחיב סמפונות אנטיכולינרגי המיועד להקלת סימפטומים והחמרות של חולי COPD עם פרופיל בטיחות מבוסס. נעשה שימוש בנתונים 4 שנתיים ממחקר  ה-UPLIFT (ר”ת של  Understanding Potential Long-term Impacts on Function withTiotropium ) לצורך הערכת הבטיחות של טיאוטרופיום HandiHaler® במטופלים אשר חוו לאחרונה אוטם שריר הלב (MI) , אי ספיקת לב או הפרעות קצב במהלך המחקר.

מדובר אם כן באנליזת פוסט הוק של התמותה מכל סיבה ושל אירועים קרדיאליים רציניים, לרבות תמותה קרדיווסקולרית ותמותה ללא סיבה ידועה במטופלים אשר חוו הפרעות קצב, MI או אי ספיקת לב במהלך ה-UPLIFT® ואשר השלימו את המחקר.

החוקרים מדווחים כי מרבית המטופלים שחוו אירועים קרדיאליים, אשר בגללם הם היו מוצאים מהמחקר בתחילתו, נשארו במסגרת המחקר. אנליזת קפלן-מאייר הצביעה על תחזית למגמה לאירועים קרדיאליים רבים יותר בקרב מטופלים אלה תחת  הטיפול בטיאוטרופיום  HandiHaler® בהשוואה לפלציבו .

בפועל, באנליזה זו, המטופלים שחוו אירועים קרדיאליים והמשיכו ב-UPLIFT® לא נמצאו בשל כך עם סיכון מוגבר לתמותה מכל סיבה או תמותה קרדיאלית תחת טיפול בטיאורופיום.

ניתוח מקרי התמותה על פי יעד משולב של אירועים קרדיאליים מג’וריים גם הראה שמטופלים בטיאוטרופיום לא היו בסיכון מוגבר לתמותה או לאירועים קרדיאליים רציניים בהשוואה לפלצבו.

החוקרים מסכמים כי הסיכון לאירועים קרדיאליים, תמותה או תופעות לוואי רציניות לא עלה במטופלים בטיאוטרופיום שחוו אירועים קרדיאליים לאחרונה , אירועים שבגינם הם היו אמורים להיות מוצאים בתחילת המחקר.

לדעת החוקרים, הממצאים תומכים בבטיחות הקרדיאלית של טיאוטרופיום HandiHaler® במטופלים עם COPD .

Respir Res.2015 Jun 2;16(1):65

הערת המערכת: למחקר חשיבות רבה בשל הקשר החזק הקיים בין COPD לתחלואה קרדיווסקולרית .

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה