Contraception

תכונות הקשורות בהפרעת אישיות טורדנית-כפייתית עשויות להשפיע על הסיכון להפרעת הסתגלות לאחר קורונה (Journal of Psychiatric Research)

מספר תכונות הקשורות בהפרעת אישיות טורדנית-כפייתית מנבאות קשיי הסתגלות לאחר מגפת הקורונה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Psychiatric Research. הקורלציה המשמעותית ביותר תועדה עם תכונות פרפקציוניזם ועיסוק-יתר בפרטים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי במחקר קודם שכלל 438 מבוגרים מהאוכלוסייה הכללית בבריטניה מצאו כי 25% מהנשאלים דיווחו על בעיות הסתגלות מחדש לאחר תקופת המגפה. הדבר היה בולט במיוחד בחולים עם היסטוריה של הפרעה פסיכיאטרית ובאלו עם תכונות טורדניות-כפייתיות. במטרה לזהות טוב יותר את אלו בסיכון הגבוה ביותר, החוקרים השלימו ניתוח משני של הנתונים במטרה לזהות את אלו בסיכון הגבוה ביותר.

ניתוח סטטיסטי הושלם במטרה לבחון את הקשר בין שמונה תכונות אישיות הנכללות ב-DSM-5 תחת אבחנת הפרעת אישיות טורדנית-כפייתית, כפי שנקבע לפי מד CPAS (Compulsive Personality Assessment Scale) ומגוון מרכיבים בשאלון הסתגלות לאחר המגפה.

מהנתונים עולה קשר בין שלושה מרכיבים בשאלון Post-Pandemic Adjustment Questionnaire ובין מרכיבים פרטניים במדד CAPS: “קשיי הסתגלות כלליים” נקשרו עם פרפקציוניזם, עיסוק יתר בפרטים, מודעות יתר וצורך בשליטה; “הימנעות חברתית” נקשרו עם פרפקציוניזם ועיסוק יתר בפרטים; ו”התנהגויות לחיטוי” נקשרו עם עיסוק יתר בפרטים.

מבין מגוון התכונות של הפרעת אישיות טורדנית-כפייתית לניבוי בעיות הסתגלות לאחר המגפה, פרפקציוניזם ועיסוק יתר בפרטים הדגים את הקורלציה הבולטת ביותר. תכונות אלו עשויות לשמש כבסיס לגישות סקר והתערבות חדשות במטרה לשפר את הבריאות הנפשית ותחושת הרווחה של הציבור לאחר המגפה.

Journal of Psychiatric Research April, 2022

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה