Contraception

בעקבות פסיקת בית המשפט בארצות הברית: גלולת הבוקר שאחרי תמכר ללא מרשם ללא הגבלת גיל

בארצות הברית התקבלה בשבוע שעבר החלטה של בית משפט פדרלי, שהנחה את ה-FDA (the US Food and Drug Administration) להפוך את אמצעי המניעה המוכר בארצות הברית כ”תכנית ב’/ plan B, או הגלולה של הבוקר אחרי,  לזמינה עבור נערות ומתבגרות ללא צורך במרשם וללא הגבלת גיל. עד כה, הגלולה ששווקה כ- Plan B One-Step  ניתנה לרכישה בארצות הברית ללא מרשם (OTC, over the counter) רק על ידי נערות ונשים מעל גיל 17 וגברים בני 18 או יותר. נערות צעירות יותר נאלצו לרכוש את התרופה ( או תרופות אחרות הנחשבות כאמצעי מניעה לשעת חירום) עם מרשם רופא בלבד.

בשנת 2011 המליצה ועדה מייעצת של ה-FDA להסיר את מגבלת המרשם עבור נערות וקבעה כי גלולת הבוקר שאחרי היא בטוחה לשימוש בכל הנשים והבנות בגיל הפוריות, המלצה שנפסלה על ידי שרת הבריאות האמריקאית, קת’לין סבליוס.  בתביעה שהגישו ארגונים שונים הם ערערו על החלטת השרה, ובית המשפט קבע כי החלטת הממשלה בענין היתה שרירותית וחסרת הגיון.

הפסיקה התקבלה בתשבוחות על ידי האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים והקולג’ האמריקאי של רופאי הנשים והמיילדות , כמו גם החברה לבריאות ולרפואת מתבגרים, שטענו כי ישנן עדויות רבות כי אמצעי המניעה לשעת חירום, כמו הגלולה של הבוקר שאחרי, יעילות ובטוחות עבור נשים בגיל הפוריות, גם הצעירות שבהן.

לידיעה במדסקייפ

הערת המערכת: בארץ גלולת היום שאחרי נמכרת ללא מרשם רופא.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה