Constipation

האם יש קשר בין עצירות פונקציונאלית ובין השמנת-יתר בילדים? (Pediatrics)

ממחקר חדש עולה כי ילדים הסובלים מעצירות פוקנציונאלית (Functional Constipation) מצוים בסיכון גבוה פי 2 להשמנת-יתר, בהשוואה לילדים ללא הפרעה זו.

לדברי החוקרים, רופא המזהה ילד הסובל מעצירות צריך לבצע בירור להשמנת-יתר. לטענתם, כפי שמרבית האוכלוסיה יודעת, השמנת-יתר בילדים היא בעיה הולכת וגדלה, וללא סיבה מסוימת, דוגמאת עצירות, ילדים הסובלים מהשמנת-יתר פשוט לא יגשו לבדיקה אצל רופא.

החוקרים מדגישים כי לממצאי המחקר יש גם השלכות פסיכיאטריות. השמנת-יתר ועצירות, כל אחת בנפרד, עשויות לגרום להפרעות התנהגות ודיכאון, בנוכחות שילוב של שניהם הבעיה עשויה להיות חמורה הרבה יותר.

במחקר החדש, החוקרים השווה את שכיחות השמנת-יתר בקרב 719 ילדים עם עצירות פונקציונאלית לעומת 930 ילדים בקבוצת ביקורת. שיעור השמנת-יתר בקרב ילדים עם עצירות עמד על 22.4%, כמעט פי 2 בהשוואה לשיעור בקבוצת הביקורת (11.7%). הקשר בין עצירות והשמנת-יתר נמצא הן בבנים והן בבנות, ולא היה קשור בהפרשת צואה לא-רצונית

(Encopresis) בילדים הסובלים מעצירות.

הממצאים החדשים תומכים במחקרים קודמים שבדקו את הנושא אך לא כללו קבוצת ביקורת.

החוקרים טוענים כי לדיאטה יש משקל כבד במנגנון המקשר בין השמנת-יתר ועצירות,. צריכה מעטה של סיבים מביאה לצריכה קלורית גבוהה יותר ושני אלו יחד מובילים ככל הנראה לבעיות אלו.

Pediatrics 2005;116:e377-e380.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה