Congestive heart failure

יוגה עשויה לשפר תפקוד באי-ספיקת לב (HFA-ESC)

מחקר חדש שהוצג בכנס HFA-ESC מצא שהוספת יוגה מותאמת לטיפול הרפואי שיפרה משמעותית מדדים הקשורים לפרוגנוזה ארוכת טווח בחולי אי-ספיקת לב

מחקר חדש שהוצג בכנס 2024 HFA-ESC בליסבון מצא שהוספת יוגה מותאמת לטיפול הרפואי שיפרה משמעותית מדדים הקשורים לפרוגנוזה ארוכת טווח בחולי אי-ספיקת לב.

המחקר כלל 105 מטופלים שהוקצו באופן לא אקראי לקבוצת יוגה כתוספת לטיפול הרפואי ולקבוצת טיפול רפואי בלבד. עם זאת, עקב מעקב יומיומי ופרישת כרבע מהמטופלים לאחר 6 חודשים, המחקר היווה אתגר לחוקרים, לדברי המחבר הראשי של המחקר. שמונה סוגי תרגילי נשימה (פראנאיאמה), מדיטציה וטכניקות הרפיה הועברו למטופלים בקבוצת היוגה על ידי צוות מנוסה מבית החולים.

לדברי המחבר הראשי של המחקר, השילוב של יוגה עם הטיפול הרפואי עשוי להיות “משנה משחק” אם יתקיים לאורך זמן והוסיף כי עם זאת, “לשימוש קליני ביוגה נדרש מחקר אקראי”, שכן במחקר הנוכחי לא הוקצו המטופלים באקראי, מה שהוביל להבדלים בנתוני הבסיס בין הקבוצות. הוא ציין כי “עם זאת, יוגה הראתה תוצאות משמעותיות בקבוצת הנבדקים”.

לאחר 52 שבועות, נצפו שיפורים משמעותיים בלחץ הדם, דופק ומדד מסת הגוף בקבוצת היוגה בהשוואה לקבוצת הטיפול הרפואי בלבד. בנוסף, תפוקת החדר השמאלי השתפרה משמעותית בקבוצת היוגה, עם עלייה משיעור ממוצע של 41.5% ל-44.4%, בעוד שבקבוצת הטיפול הרפואי בלבד חלה ירידה. היוגה גם שיפרה משמעותית את מצבם של המטופלים לפי מדד NYHA עם עלייה משמעותית בשיעור המטופלים בדרגה I.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה