Complementary and Alternative

האם צריכת ניאצין עשויה להגן מפני התפתחות גלאוקומה? (J Glaucoma)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Glaucoma מדווחים חוקרים מארצות הברית על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי צריכה רבה יותר של ניאצין מלווה בסיכון מופחת להתפתחות גלאוקומה בכלל האוכלוסייה ובקרב נשים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין צריכה תזונתית של ניאצין ובין גלאוקומה בקרב משתתפים בסקר National Health and Nutrition Examination Survey בשנים 2005-2008. מחקר החתך כלל מבוגרים שדיווחו על צריכת ניאצין בתזונה, אשר סווגה כמשתנה רציף או קטגוריאלי. המשתנים שנלקחו בחשבון כללו את גיל החולה, מין, מוצא/גזע, רמת השכלה, הכנסה, מדד מסת גוף, הרגלי עישון, צריכת אלכוהול, מחלות לב וכלי דם, סוכרת, צריכת אנרגיה יומית, צריכת וויטמין B2 ו-B6 וניוון מקולארי.

לאחר תקנון לכלל המשתנים, ניתוח סטטיסטי הושלם להערכת הקשר בין צריכת ניאצין ובין גלאוקומה בכלל האוכלוסייה ותוך חלוקה לפי מין החולה.

האוכלוסייה המשוקללת כללה 5,371 משתתפים, מהם 55 (1%) אובחנו עם גלאוקומה. כל עליה של 1 מ”ג בצריכת ניאצין לוותה בירידה של 6% בסיכון לגלאוקומה (יחס סיכויים מתוקן של 0.94, רווח בר-סמך 95% של 0.90-0.98).

בקרב נשים, הגדלת צריכת ניאצין לוותה בסיכון מופחת להתפתחות גלאוקומה כן כאשר צריכת ניאצין נבחנה כמשתנה רציף (יחס סיכויים מתוקן של 0.89, רווח בר-סמך 95% של 0.80-0.99 לכל עליה של 1 מ”ג בצריכת ניאצין) והן כאשר נבחנה כמשתנה בינארי (יחס סיכויים מתוקן של 0.35, רווח בר-סמך 95% של 0.14-0.90 עם צריכת ניאצין גבוהה יותר לעומת נמוכה יותר).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי סקר NHANES מעידים כי צריכת ניאצין מלווה בסיכון נמוך יותר להתפתחות גלאוקומה. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לבחון לעומק את ההשפעה המגנה של ניאצין מפני גלאוקומה.

J Glaucoma, March 20, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה