Complementary and Alternative

עדויות חדשות תומכות באקופונקטורה להקלה על מיגרנה (Front Neurol)

במאמר שפורסם בכתב העת Frontiers in Neurology מדווחים חוקרים על תוצאות סקירה שיטתית ומטה-אנליזה מהן עולות עדויות התומכות באקופונקטורה ככלי להקלה על תסמיני מיגרנה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מיגרנה הינה הפרעה כרונית מגבילה נפוצה ברחבי העולם, כאשר חלק מהמחקרים מצאו כי טיפול באקופונקטורה עשוי לשפר את יעילות הטיפולים למיגרנה ולהפחית את תדירות התקפי מיגרנה. עם זאת, מחקרים קליניים מעטים בחנו את היעילות של התערבויות שונות למיגרנה והתוצאות בנושא סותרות. כעת הם השלימו מטה-אנליזה להערכת כלל המחקרים האקראיים ומבוקרים להשוואת ההשפעות של טיפול באקופונקטורה בחולי מיגרנה.

החוקרים השלימו חיפוש לזיהוי מחקרים אקראיים ומבוקרים להערכת טיפול באקופונקטורה למיגרנה במאגרי PubMed, Embase, Cochrane Library, Web of Science, China National Knowledge Infrastructure, VIP Database, Wanfang Database ו-Chinese Biomedical Database.

התוצא העיקרי של המחקר היה מדד VAS (או Visual Analog Scale). תוצאי סיום משניים כללו את מספר ימי מיגרנה, משך מיגרנה ותדירות התקפי מיגרנה.

הסקירה כלל 39 מחקרים עם 4,379 חולים עם 13 שיטות אקופונקטורה שונות.

מניתוח הנתונים עלה כי אקופונקטורה בזריקה זכתה לדירוג הגבוה ביותר (98%) במדדי VAS; כאשר אלקטרו-אקופונקטורה הייתה ההתערבות האופטימאלית (82.4%) במספר ימי מיגרנה; זריקות לנקודות אקופונקטורה זוהו כהתערבות הטובה ביותר (99.3%) להפחתת תדירות התקפי מיגרנה, לאחריו משלב אקופונקטורה קונבנציונאלית עם עיסויים (73.8%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאים אלו מספקים עדויות מוקדמות לכך שטיפול המבוסס על אקופונקטורה עשוי לסייע להקלה על מיגרנה. לאקופונקטורה קונבנציונאלית השפעה משמעותית על מדדי VAS, מספר ימי מיגרנה, משך מיגרנה ותדירות התקפי מיגרנה. עם זאת, דרושים מחקרים נוספים באיכות גבוהה על-מנת לאשר את תוצאות המחקר.

 

Front Neurol, Oct 26, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה