Complementary and Alternative

אקופונקטורה עשויה למנוע התקפי מיגרנה על-רקע מחזורי ווסת (Front Neurosci)

במאמר שפורסם בכתב  העת Frontiers in Neuroscience מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בהשוואה לטיפול תרופתי, אקופונקטורה מפחיתה את מספר ימי מיגרנה בחודש בנשים עם מיגרנה תלוית-מיגרנה. בקרב נשים שהשלימו טיפולי אקופונקטורה לאורך שלושה מחזורים, ההשפעה המגנה של ההתערבות נותרה לאורך שישה מחזורים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את היעילות של אקופונקטורה כטיפול למניעת מיגרנה תלוית-מחזור. הם השלימו מחקר פרוספקטיבי, רב-מרכזי, אקראי ומבוקר, שנערך בסין בין תחילת אפריל בשנת 2013 ועד סוף אפריל בשנת 2014. המשתתפות במחקר גויסו מארבעה מרכזים וחולקו באקראי לקבוצת אקופונקטורה, אשר קיבלה 24 טיפולי אקופונקטורה בנקודות קלאסיות עם פלסבו, או לקבוצת טיפול תרופתי, לה ניתן טיפול אקופונקטורה דמה עם Naproxen.

התוצא העיקרי של המחקר היה השינוי מתחילת המחקר במספר הממוצע של ימי מיגרנה סביב מחזור חודשי לאורך 1-3 מחזורי ווסת. התוצאים המשניים כללו את השינויים מתחילת המחקר במספר ימי מיגרנה מעבר לתקופה שסביב המחזור החודשי, המספר הממוצע של שעות מיגרנה סביב המחזור החודשי ומעבר לכך, מדד Visual Analog Scale, שיעורי תגובה של 50% ומעלה ושיעור המשתתפות שנטלו טיפול אקוטי להקלה על כאב במהלך שלושת המחזורים הראשונים ובמהלך שלושת המחזורים האחרונים.

מדגם המחקר כלל 172 נשים עם מיגרנה תלוית-מחזור חודשי; מבין אלו, 170 נשים נכללו בניתוח לפי כוונה לטפל. ממצאי המחקר הצביעו על הבדל משמעותי בין הקבוצות לטובת אקופונקטורה (רווח בר-סמך 95% של 0.17-0.50, p<0.001), עם ירידה ממוצעת במספר ימי מיגרנה סביב תקופת המחזור החודשי של 0.94 (רווח בר-סמך 95% של 0.82-1.07) בזרוע אקופונקטורה ועל 0.61 (רווח בר-סמך 95% של 0.50-0.71) בזרוע הטיפול התרופתי במהלך שלושת המחזורים הראשונים.

ממצאי המחקר תומכים בהשפעה המגנה של אקופונקטורה כנגד התקפי מיגרנה בנשים עם מיגרנה תלוית-מחזור.

 

Front Neurosci. 2022 Aug 26

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה