Complementary and Alternative

האם צמחי מרפא סיניים עשויים למנוע הופעת סוכרת? (J Clin Endocrinol Metab)

שילוב של עשרה צמחי מרפא סיניים בקפסולה אחת בשם Tianqi, הביא להפחתת ההתקדמות לסוכרת מסוג 2 בחולים עם הפרעה בסבילות לסוכר במחקר אקראי בסין, שתוצאותיו פורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

מדובר במחקר הראשון שמצא כי צמחי מרפא סיניים עשויים להפחית את ההתקדמות ממצבי קדם-סוכרת לסוכרת וייתכן כי מדובר באפשרות חדשה לטיפול בסוכרת.

מדגם המחקר כלל 420 משתתפים עם הפרעה בסבילות לסוכר מ-11 אתרי מחקר בסין, שחולקו באקראי לטיפול ב-Tianqi (210 משתתפים) או פלסבו (210 משתתפים) למשך 12 חודשים. בכל המשתתפים נקבעה אבחנה של הפרעה בסבילות לסוכר עם ריכוז סוכר בדם שעתיים לאחר העמסת 75 גרם סוכר של 140-200 מ”ג לד”ל וערכי סוכר בדם בצום של מעל 126 מ”ג לד”ל.

מבחן העמסת סוכר פומי בוצע כל שלושה חודשים להערכת התפתחות סוכרת או חזרה לסבילות סוכר תקינה. בנוסף, כל המשתתפים קיבלו הדרכה דומה לשינוי אורחות חיים. תוצא הסיום העיקרי כלל התקדמות מהפרעה בסבילות לסוכר לסוכרת מסוג 2, תוך ניטור מדד מסת הגוף, משקל הגוף ותופעות לוואי.

החוקרים מצאו כי הטיפול ב-Tianqi הפחית את הסיכון לסוכרת בקרוב לשליש (32.1%), בהשוואה לפלסבו, לאחר תקנון לגיל ומין. שיעור המשתתפים עם סבילות תקינה לסוכר לאחר 12 חודשי טיפול פעיל או פלסבו עמד על 63.1% (125 חולים) ו-46.6% (89 חולים), בהתאמה (p=0.001). 36 משתתפים בקבוצת ההתערבות (18.18%) ו-56 משתתפים בקבוצת הפלסבו (29.32%) פיתחו סוכרת (p=0.01).

מהממצאים עלה כי צמחי מרפא סיניים היו דומים לחלק מהטיפולים התרופתיים בהפחתת התקדמות לסוכרת מסוג 2. לדוגמא, מהתוצאות עלה כי Tianqi דומה ביעילותו ל-Acarbose (25%) ומטפורמין (31%). למרות שלא נערכה השוואה ישירה בין Tianqi ובין תרופות מרשם לטיפול בסוכרת, מהנתונים עולה כי לצמחי מרפא סיניים השפעה דומה למטפורמין.

החוקרים כותבים כי הנתונים המבטיחים צפויים לעודד מחקרים נוספים בנושא, הן בסין והן בעולם המערבי, להערכת התועלת של צמחי מרפא סיניים במניעה וטיפול בסוכרת.

J Clin Endocrinol Metab. Published online January 16, 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה