Complementary and Alternative

התועלת של טיפול פרוביוטי למחלות פסיכיאטריות (Biol Psychiatry)

טיפול פרוביוטי עשוי לשמש כאפשרות טיפול חליפי לדיכאון והפרעות פסיכיאטריות אחרות, כך טוענים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Biological Psychiatry.

החוקרים סקרו את המחקרים להערכת ההשפעות של פסיכוביוטיקה, אורגניזמים חיים בעלי תועלת רפואית בחולים הסובלים מהפרעות פסיכיאטריות. מספר מחקרים פרה-קליניים הדגימו קשר בין פרוביוטיקה ספציפית ובין השפעות חיוביות על ההתנהגות. מחקרים אלו כללו מחקר אחד בו בחולדות עם התנהגות דיכאונית עקב הפרדה מהאם חלה התנרמלות של ההתנהגות ושיפור בתגובה החיסונית לאחר מתן Bifidobacterium infantis.

החוקרים מציינים כי למרות שעדיין חסרים מחקרים בבני אדם, הם הצליחו לזהות השפעה מבטיחה על ההתנהגות, כולל מחקר אחד שמצא כי במתנדבים בריאים שטופלו ב-Lactobacillus helveticus R0052 עם B longum למשך 30 ימים, נרשמו רמות דחק נמוכות משמעותית, בהשוואה למטופלי פלסבו, כמו גם ירידה משמעותית ברמות קורטיזול חופשי בשתן.

מחקר נוסף שכלל 124 מתנדבים מצא כי באלו שאכלו יוגורט המכיל פרוביוטיקה למשך שלושה שבועות נרשם שיפור משמעותי במצב הרוח, בהשוואה לאלו שקיבלו פלסבו.

באחד המחקרים הפרה-קליניים, בעכברים שקיבלו L. rhamnosus נרשמה ירידה במדדי חרדה ושינוי בביטוי קולטנים ל-GABA. מחקר בבני אדם עם תסמונת עייפות כרונית מצא כי באלו שצרכו זן פעיל של L. casei, שלוש פעמים ביום, נרשמו מדדים גבוהים יותר בהערכות חרדה, בהשוואה לאלו שטופלו בפלסבו.

ממצאים אלו מספקים תמיכה נוספת להשערה כי לפרוביוטיקה עשויה להיות השפעה פסיכוטרופית. החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים וגדולים במטרה למצוא עדויות חד-משמעיות לתועלת של הטיפול ולזהות לאילו תכשירים פרוביוטיים תועלת פסיכוביוטית.

Biol Psychiatry. 2013:74;708-709, 720-726

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה