Complementary and Alternative

האם מסרים תת-הכרתיים במכשירים ניידים יסייעו בהקלה על כאב?

ייתכן ובעתיד ניתן יהיה להקל על כאב של חולים באמצעות מסרים תת-הכרתיים מיישומים במכשירים ניידים המציגים תמונות מרגיעות במהירות של עשרים מילי-שניות במהלך משחקים או משימות סטנדרטיות.

בשלב זה, החוקרים מדגישים כי מדובר בנתונים ראשוניים, אך מבטיחים. נראה כי הטכניקה הביאה להגדלת הסבילות לכאב בקבוצת המחקר שכללה סטודנטים בריאים לתואר ראשון.

המחקר כלל 81 סטודנטים שעברו תרגילים להערכת סבילות לכאב. המשתתפים הניחו את ידם במי קרח למשך פרק זמן ארוך ככל שיכלו לפני שחשו אי-נוחות שהפכה בלתי-נסבלת. לאחר מכן הם ערכו משימה במכשיר נייד, לאחר שנאמר להם כי זו עשויה לשפר את הסבילות שלהם לכאב.

הסטודנטים חולקו באקראי, וללא ידיעתם, לקבוצה שנחשפה למסרים תת-הכרתיים עם הצגת תרחישים מרגיעים דוגמת תמונות נוף או גנים, או אומנות מופשטת שנבחרה כהדמיית ביקורת. ההדמיות הוצגו למשך 20 מילי-שניות.

לאחר מכן, הסטודנטים עברו את אותו מבחן עם מי קרח. בממוצע, אלו בקבוצת ההתערבות, שנחשפו לתמונות מרגיעות, הצליחו להשאיר את ידיהם במי הקרח למשך פרק זמן מעט ארוך יותר, בהשוואה לאחרים, וההבדל היה מובהק סטטיסטית.

מבין 41 הסטודנטים בקבוצת ההתערבות, 16 סטודנטים (39%) חשו ירידה משמעותית בכאב, שהוגדרה בנוכחות הבדל של 1.3 נקודות, או יותר, במדד Faces Pain Scale, שתועד כל חמש שניות במהלך מבחן הקרח. בקבוצת הביקורת, שבעה סטודנטים (18%) חשו כאב פחות חמור (p=0.03).

העיקרון די דומה לדמיון מודרך, בו חולים מנהלים את הכאב ע”י דמיון תרחישים מרגיעים. אך הדמיות תת-הכרתיות עשויות להיות קלות יותר עבור החולים, בעיקר בחולים המוטים כנגד דמיון מודרך, או חסרי דמיון, או פשוט החולים הסובלים מכאב עז מדי בכדי להתרכז ולהירגע.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה