Complementary and Alternative

ההשפעה של תוספי שמן דגים על התפקוד הלבבי בחולי אי-ספיקת לב (Heart)

בכתב העת Heart פורסמו תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי התועלת של תוספי שמן דגים בחולי אי-ספיקת לב עשויה לנבוע משיפור התפקוד הלבבי, היכולת התפקודית ותהליכי רימודלינג.  מהממצאים עולה כי ההשפעה של חומצות שומן עשויה להיות בולטת יותר בחולים עם אי-ספיקת לב שאינה על-רקע מחלה איסכמית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ההשפעות של שמן דגים על התפקוד הגופני, רימודלינג חדרי ויכולת תפקודית בחולים עם אי-ספיקת לב עדיין שנויות במחלוקת. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו לערוך מטה-אנליזה להערכת ההשפעות של שמן דגים על התפקוד הלבבי ומדדים נלווים בחולים עם אי-ספיקת לב.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי Medline, Embase ו-Cochrane Library והתמקדו במחקרים אקראיים ומבוקרים להערכת תוספי שמן דגים על התפקוד הלבבי בחולים עם אי-ספיקת לב.

שבעה מחקרים עם 825 משתתפים נכללו בסקירה. מטה האנליזה הדגימה עליה משמעותית במקטע הפליטה של חדר שמאל (WMD=2.25%, p=0.005* והנפח הסוף-סיסטולי של חדר שמאל ירד משמעותית (WMD=7.85 mL, p=0.05) בקבוצת המטופלים בתוספי שמן דגים, בהשוואה לקבוצת הפלסבו, אם כי נפח החדר השמאלי בסוף דיאסטולה לא הושפע משמעותית. ניתוח סטטיסטי וניתוח לפי תתי-קבוצות הדגים שיפור בתפקוד הסיסטולי של חדר שמאל שהיה בולט יותר בחולים עם אי-ספיקת לב, שאינה על-רקע מחלה איסכמית.

תוספי שמן דגים הביאו גם לשיפור במדד NYHA (New York Heart Association( ושיא צריכת חמצן בחולים עם אי-ספיקת לב שאינה על-רקע מחלה איסכמית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לתוספי שמן דגים השפעה על מספר מדדים בחולים עם אי-ספיקת לב, כאשר ייתכן  והתועלת גדולה יותר בחולים עם אי-ספיקת לב, שאינה על-רקע מחלה איסכמית.

Heart. 2012;98(22):1620-1625.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה