Complementary and Alternative

התועלת של פעילות גופנית לסירוגין בחולים עם טרשת נפוצה (מתוך הכנס השנתי ה-24 של CMSC ו-ACTRIMS)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי חולים עם טרשת נפוצה יכולים לעסוק בפעילות גופנית זמן ארוך יותר כאשר מקפידים על הפסקות למנוחה לסירוגין. גישה זו עשויה לסייע לחולים ליהנות מהתועלת של פעילות גופנית ופיזיותרפיה.

החוקרים מסבירים כי עייפות היא אחד התסמינים הנפוצים של טרשת נפוצה, ולעיתים קרובות מגבילה את היכולת של החולים לעסוק בפעילות גופנית. החוקרים ביקשו לקבוע אם חולים דיווחו על הבדלים בדרגת העייפות כאשר עסקו בפעילות גופנית לסירוגין, במקום פעילות גופנית רציפה.

מדגם המחקר כלל 30 חולים אמבולטוריים. מדדי EDSS (Expended Disability Status Scale) נעו בין 2.0 ו-6.5. החולים התבקשו ללכת במשך 6 דקות, באופן רציף או לסירוגין.

מדד VAS (Visual Analog Scale) להערכת עייפות שימש להערכת דרגת העייפות של החולים. כאשר החולים הלכו 5 דקות ברציפות, דירוג החולשה עלה מ-43.53 ל-68.73, בממוצע (עליה של 25.20 נקודות). במהלך הליכה לסירוגין, מדד העייפות הממוצע עלה מ-48.03 ל-57.20 (עליה של 9.17 נקודות). חומרת המחלה, משך המחלה ומצב הרוח של המשתתפים לא השפיע על השינוי במדד זה.

החוקרים כותבים כי נראה שלפעילות גופנית לסירוגין אותה תועלת כמו לפעילות רציפה. לא נערכה השוואה בחולים עם טרשת נפוצה, אך מחקרים שערכו השוואה בין פעילות רציפה ופעילות לסירוגין מצאו כי שתי צורות האימון מקבילות בתסמונת עייפות כרונית, סוכרת, השמנה, COPD ופיברומיאלגיה.

אמנם הפעילות גופנית אורכת זמן רב יותר, אך לרוב יש תגמול לכך. חולה אחת לא הייתה מסוגלת ללכת למעלה מ-3-4 דקות על הליכון; לאחר מספר מפגשים, היא הצליחה ללכת במשך 20 או 25 דקות.

מתוך הכנס השנתי ה-24 של CMSC ו-ACTRIMS

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה