Complementary and Alternative

האם לשמן דגים השפעה חיובית על התפקוד הקוגניטיבי? (מתוך American Journal of Clinical Nutrition)

שמן דגים עשוי להשפיע לטובה על הלב, אך נראה כי אינו מסייע בשמירה על התפקוד המוחי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש בן שנתיים.

החוקרים כותבים כי מדובר בממצאים חשובים מאחר שרבים נוטלים שמן דגים בתקווה שישפיע לטובה על התפקוד הקוגניטיבי. עם זאת, החוקרים אינם שוללים את האפשרות כי נטילת שמן דגים למשך תקופה ארוכה יותר עשויה להיות השפעה חיובית.

מחקרים רבים הוכיחו כי צריכת כמות גדולה של שמן דגים משפיעה לטובה על התפקוד המנטאלי, עם סיכון נמוך יותר להתפתחות דמנציה. הבעיה המרכזית בחלק גדול מהמחקרים הללו הייתה העובדה שיש סיבות רבות בגינן מטופלים שונים צורכים כמות גדולה יותר של דגים.

במטרה למצוא מענה טוב יותר לשאלה אם שמן דגים משפיע לטובה על המוח, החוקרים חילקו באקראי 748 גברים ונשים בשנות השבעים לחייהם כולם ללא ליקוי קוגניטיבי בתחילת המחקר לנטילת EPA (Eicosapentaenoic Acid) במינון 200 מ”ג עם DHA (Docosahexaenoic Acid) במינון 300 מ”ג, כל יום, למשך שנתיים, או קפסולת פלסבו של שמן זית.

החוקרים מדווחים כי באף אחת מהקבוצות לא תועד כל שינוי בתפקוד הקוגניטיבי במהלך 24 חודשי המחקר, כפי שנקבע לפי סדרת בדיקות להערכת התפקוד המנטאלי. אחוז החולים שמתו או פרשו מהמחקר היה דומה בשתי הקבוצות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לאחר שנתיים ניתן לקבוע בוודאות כי אין עדות לתועלת מבחינת התפקוד הקוגניטיבי. הם מציינים כי זהו המחקר האקראי ומבוקר, הגדול והארוך ביותר עד כה, להערכת חומצות שומן אומגה-שלוש והתפקוד המנטאלי במבוגרים.

Am J Clin Nutr 2010

לידיעה במדסקייפ

רוצים להביע את דעתכם? בואו להשתתף בדיון בפורום e-med.healthclub

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה