Complementary and Alternative

האם יש תועלת במתן תוספי מולטי-ויטמינים למתבגרים? (J Am Diet Assoc.)

ממחקר חדש עולה כי בני נוער, הנוטלים תוספי מולטי-ויטמינים, מאופיינים באורחי חיים בריאים יותר, פעילים יותר מבחינה גופנית, ואוכלים טוב יותר, בהשוואה לאלו שאינם נוטלים את התוספים.

מעט מחקרים התמקדו במתבגרים לבדיקת הקשר בין תוספים וצריכת מזון או הרגלים בחיים, דוגמאת פעילות גופנית או מצב המשקל. המחקר הנוכחי נועד לבחון את הקשר בין תוספי ויטמינים ומאפייני התזונה של קבוצות מזון מסוימות, פעילות גופנית, מנהגים אחרים, ומצב המשקל, במתבגרים שהשתתפו במחקר CATCH (Child and Adolescent Trial for Cardiovascular Health).

במחקר השתתפו 2761 מתבגרים בכיתה י”ב, שעברו מדידות גובה ומשקל, והשלימו סקר התנהגות בריאותית ושאלון תזונתי.

שכיחות נטילת תוספי מולטי-ויטמינים עמדה על 25%, למרות שהשיעור השתנה על-פי מין, גזע ומוצא אתני. בהשוואה לאלו שלא נטלו תוספי ויטמינים, באלו שנטלו תוספים זוהה ממוצע גבוה יותר של צריכה יומית של מרבית קבוצות המזון, אך צריכה נמוכה יותר של שומן כללי ושומן רווי. החוקרים זיהו קורלציה חיובית בין מדדי תזונה גבוהים יותר והסיכוי לנטילת תוספי-ויטמינים. כמו כן, הסיכוי של מטופלים בתוספי ויטמינים לבצע פעילות גופנית, ולהשתתף בפעילויות ספורט קבוצתיות או מאורגנות, היה גבוה יותר, והסיכוי שיסבלו מעודף משקל, יעשנו, או יצפו בטלויזיה במשך יותר משעה אחת ביום, היה נמוך יותר.

לפיכך, החוקרים מאמינים כי בני נוער הצורכים תוספי מולטי-ויטמינים, מאופיינים באורח חיים בריא יותר ומנהגים בריאים יותר, בהשוואה לאלו שלא נוטלים תוספים. דרושים מחקרים נוספים, כולל תייחסות לסוגי תוספים שונים והסיבות לנטילתם.

מגבלות המחקר כוללות עיצוב מחקר חתך, חוסר יכולת לקבוע קשר סיבה ותוצאה, הישענות על זיכרון המתבגרים בנוגע לנטילת תוספי וטמינים, העדר מעקב לאישור נטילת התוספים או סוג התוספים בהם השתמשו, העדר הבחנה בין השפעות שונות של התוספים וחוסר נתונים בנוגע לסוגי תוספים אחרים והסיבות לנטילתם.

לסיכום, נטילת תוספי ויטמינים/מינרלים עשויה להועיל למתבגרים, אך מאחר ומדובר במקורות מרוכזים של נוטריינטים, חשוב לשמור מפני שימוש מוגזם. תוספים אינם מהווים תחליף להרגלים בריאים, ויש לעודד מתבגרים לאמץ הרגלי חיים בריאים, ולא להישען על תוספי מזון בכדי לשמור על תזונה בריאה.

J Am Diet Assoc. 2006;106:2018-2023.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה