Complementary and Alternative

הפחתת מלח בתזונה מורידה את לחץ הדם בילדים (Hypertension)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסם בגליון נובמבר של Hypertension, עולה כי הפחתה מתונה של צריכת המלח בתזונה מביאה לירידה מיידית במדידות לחץ הדם בילדים, ממצא העשוי לספק דרך לצמצם את שיעור המחלות הקרדיווסקולריות בגיל מבוגר.

לדברי החוקרים, לחץ דם גבוה הוא הגורם העיקרי לתחלואה קרדיווסקולרית, ואחראי ל-62% מאירועי השבץ ו-49% ממחלות לב קורונריות. סקירה סיסטמית שפורסמה לאחרונה, מצאה כי לחץ דם גבוה הוא הגורם המשמעותי ביותר לתמותה בעולם, והגורם השני בחשיבותו למעמסה של מחלה, שני רק לתת-משקל, בילדים.

במטה אנליזה של מחקרים מבוקרים, החוקרים בחנו את השפעות הפחתת צריכת המלח בתזונה, על מדידות לחץ הדם בילדים בגיל 18 ומטה, שצימצמו את צריכת המחלה למשך שבועיים.

10 מחקרים של ילדים ומתבגרים נכללו באנליזה. חציון הגיל של 966 המשתתפים עמד על 13 שנים, וחציון משך התקופה בה הפחיתו את צריכת המלח בתזונה עמד על 4 שבועות. חציון הורדת צריכת המלח עמד על 42%.

החוקרים מצאו ירידות משמעותיות הן בלחץ הדם הסיסטולי (-1.17 mmHg, p<0.001), והן בלחץ הדם הדיאסטולי (-1.29 mmHg, p<0.0001).

כמו כן, באנליזה נכללו 3 מחקרים עם 551 יילודים, בהם חציון משך הפחתת המלח בתזונה עמד על 20 שבועות. צריכת המלח ירדה בחציון של 54%. לחץ הדם הסיסטולי ירד משמעותי ב-2.47 mmHg  (p<0.01).

לסיכום, ירידה מתונה בצריכת המלח הביאה לירידה מיידית בלחץ הדם בילדים, ואם הדבר יימשך, עשויה לצמצם את העליה בלחץ הדם עם הגיל, ולמנוע התפתחות יתר לחץ דם. התוצאה תהיה ירידה משמעותית בתחלואה קרדיווסקולרית.

Hypertension 2006;48:861-869.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה