Complementary and Alternative

רמות פולט והומוציסטאין קשורות לסיכון הישנות נמוך של אדנומה קולו-רקטלית (מתוך International Journal of Cancer)

משני מחקרים חדשים, שפורסמו במהדורת ספטמבר של International Journal of Cancer, עולה כי רמות גבוהות של פולט או רמות נמוכות של הומוציסטאין קשורות עם סיכויים נמוכים להישנות של אדנומה קולו-רקטלית בקרב נבדקים, שלא משתמשים מולטי ויטמינים.

במחקר הראשון החוקרים נתנו לנבדקים תחליף של דגנים מסובין המכיל חומצה פולית. המחקר השני נערך לאחר העשרה של התזונה בעזרת שימוש ב-UDCA (ursodeoxycholic acid).

החוקרים דיווחו על כך, שרמות פולט והומוציסטאין בסרום קשורות עם הישנות של אדנומה רק בקרב נבדקים, שלא משתמשים במולטי ויטמינים. בקרב אלה, שלא לקחו מולטי ויטמינים, ה-OR עבור אלה באחוזון הכי גבוה מול האחוזון הכי נמוך של פולט היה 0.65 במחקר הראשון ו-0.56 במחקר השני. הסיכויים להישנות האדנומה גם כן היו גבוהים יותר בחולים באחוזון הכי גבוה מול האחוזון הכי נמוך של רמת הומוציסטאין בשני המחקרים (OR– 2.25 ו-1.93 במחקר הראשון והשני בהתאמה).

לאחר מכן, החוקרים בדקו שימוש במולטי ויטמינים, הישנות של אדנומה ורמות פולט בסרום בקרב נבדקים, שלא לקחו מולטי ויטמינים. בהשוואה לנבדקים, שלא לקחו מולטי ויטמינים באחוזון הכי נמוך של רמת פולט, ה-OR עבור הישנות של אדנומה בקרב נבדקים, שכן לקחו מולטי ויטמינים, היה 0.64 במחקר הראשון ו-0.74 במחקר השני.

החוקרים מסכמים ואומרים כי הממצאים שלהם מציעים, ששימוש במולטי ויטמינים או בתוסף של פולט יכול להועיל רק לנבדקים עם ריכוזים נמוכים של פולט בסרום, על כן יש לקחת בחשבון ממצאים אלה כשמתכננים ומפרשים ממצאים של מחקרי התערבות.

Int J Cancer 2006;119:1440-1446

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה