Complementary and Alternative

שימוש במולטי ויטמינים בתקופה שסביב ההיריון יכול לעזור למנוע רעלת היריון (מתוך American Journal of Epidemiology)

ממחקר חדש, שפורסם ב-American Journal of Epidemiology, עולה כי שימוש קבוע במולטי ויטמינים בתקופה שסביב ההיריון יכולה להוריד את הסיכון לרעלת היריון בעיקר בקרב נשים רזות.

אם תוצאות מחקר זה יאושרו על ידי מחקרים אחרים, הן ידגישו גורם סיכון של רעלת היריון, שניתן לשינוי. לגורם סיכון זה יש התערבות זמינה, בטוחה ויחסית לא יקרה.

החוקרים העריכו את האפקט הבלתי תלוי של שימוש קבוע במולטי ויטמינים על הסיכון לרעלת היריון. במחקר השתתפו 1835 נשים, שנרשמו למחקר Pregnancy Exposures and Preeclampsia Prevention, שנערך בין השנים 1997 ו-2001.

בנקודת ההרשמה, בשבוע 16 להיריון ומטה, הנשים סיפקו מידע על שימוש במולטי ויטמינים או בויטמינים פרה נטליים בששת החודשים האחרונים.

השכיחות הלא מתוקננת של רעלת היריון הייתה 3.8% בקרב נשים, שהשתמשו במולטי ויטמינים ו-4.4% בקרב נשים, שלא השתמשו במולטי ויטמינים.

במודל רגרסיה לוגיסטי רב משתנים, שימוש במולטי ויטמינים בהשוואה לחוסר שימוש, היה קשור עם ירידה של 45% בסיכון לרעלת היריון. הדבר לא היה תלוי בגיל, גזע, אתניות, מצב משפחתי, לידות קודמות, הכנסה ופעילות גופנית לפני ההיריון.

יש לציין כי הערך המגן של מולטי ויטמינים הוגבל לנשים רזות, שנכסנו להיריון עם BMI שהיה נמוך מ-25.

לדברי החוקרים, לנשים רזות, שהשתמשו במולטי ויטמינים, הייתה ירידה של 71% בסיכון לרעלת היריון בהשוואה לנשים רזות, שלא השתמשו במולטי ויטמינים (OR = 0.29). בניגוד לכך, לא נמצא קשר בין שימוש במולטי ויטמינים ובין רעלת היריון בקרב נשים עם עודף משקל (OR= 1.08).

לסיכום, יש צורך במחקרים נוספים בכדי להבין את המנגנונים של האפקטים השונים של שימוש במולטי ויטמינים בנשים עם משקל רזה ומשקל עודף. כמו כן, יש צורך במחקרים שיקבעו איזה חומרים מזינים הכי רלוונטיים למניעת רעלת היריון.

Am J Epidemiol 2006;164:470-477

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה