Complementary and Alternative

התעמלות סינית מסורתית מסייעת לחולי סוכרת

מחקר שנערך באוסטרליה בוחן את יעילותה של התעמלות סינית מסורתית במניעת עליה בשכיחות הגוברת של סוכרת. החוקרים גילו כי ביצוע התעמלות סינית של Qigong ו-Tai Chi גורר שיפור בכמה סמנים של הסינדרום המטבולי בחולים, כגון רמות ה-HbA1c, ערכי לחץ הדם, משקל הגוף והיקף המותניים.

החוקרים פיתחו סדרה של תרגילי אימון המיועדים לבקרה על מחלת הסוכרת. אחד החוקרים, הסטודנט Liu Xin, מסביר כי מעודד לראות הופעת תוצאות מרשימות כאלו בפרק זמן קצר וכי כעת מחפשים נבדקים נוספים שישתתפו במחקרי ההמשך.

תוצאות המחקר מעידות כי לתוכנית ספציפית זו השפעה מועילה על סמנים של מטבוליזם הגלוקוז ולכן היא עשויה להוות חלק מפיתוח אסטרטגיות מניעה משנית עבור חולי סוכרת מסוג 2.

במהלך 3 חודשי המחקר השתתפו 11 הנבדקים בתוכנית האימונים. התוכנית כללה Qigong (המכונה צ’י-קונג)- המשלב תנועה, נשימה ואימוני מחשבה. מאמינים כי אמנות הרפואה העצמית בת 5000 השנים מסייעת בניקוי הגוף מרעלים, מאפשרת לו לאגור אנרגיה ולהפחית את רמות המתח והחרדה.

אוסטרליה היא אחת מהמדינות בהן מצויה השכיחות הגבוהה ביותר של סוכרת בעולם המערבי. ההערכה הינה כי 7.5% מהמבוגרים מגילאי 25 שנים ומעלה סובלים מסוכרת ועוד 16% מהמבוגרים מצויים בסיכון להתפתחות סוכרת מסוג 2.

מר Liu, שלומד Qigong ו-Tai Chi למעלה מ-30 שנים, מסביר כי תנועות הסיבוב של האימון המתוכנן בקפדנות יכולות לגרות את השרירים יותר מאשר התעמלות רגילה, וכך לגרום לעליה בצריכת הגלוקוז להם.

הוא מסביר כי המשתתפים במחקר מדווחים על יתרונות בריאותיים רבים העולים מהתוכנית, כולל עליה בגמישות וברמות האנרגיה ושיפור בדפוסי השינה. כל המשתתפים טוענים כי הם ימשיכו בהשתתפות בתוכנית.

מר Liu מציין כי אחת התוצאות החשובות ביותר העולה מן המחקר הינה הירידה הניכרת בהיקף המותניים. הוא מסכם כי היקף המותניים הינו סמן להשמנת יתר מרכזית המוכרת כגורם סיכון חשוב להופעת בעיות בריאותיות רבות, כולל סוכרת ומחלות קרדיווסקולריות.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה