Complementary and Alternative

סטטוס עבודה אימהי משפיע מעט על איכות תזונת הילד (APHA)

למרות שילדים עם אימהות עובדות מקבלים יותר קלוריות ביום ממסעדות למזון מוכן, נראה כי איכות התזונה שלהם דומה לזו של ילדים עם אימהות שאינן עובדות. רק צריכת הסידן היתה נמוכה מעט כשהאימהות עובדות, על פי מחקר שהוצג בכנס השנתי של איגוד בריאות הציבור האמריקאי.

זה לא אומר כי כל הילדים בהכרח אוכלים טוב, אך בנושא כמות המזון, שומן רווי, סיבים ומוצרי תזונה אחרים, אין הוכחה כי סטטוס העבודה של האם משפיע באופן סיסטמי. מה שברור הוא שמקורות האוכל וקבוצות האוכל שונים כשהאם עובדת.


המחקר כלל 9000 ילדים בגיל 2-18 שנה שגרו עם משפחות שכללו את אימם הביולוגית או דמות נשית בראש הבית. הנשאלים ביקשו לרשום את צריכת המזון שלהם במשך יומיים נפרדים. לילדים מתחת לגיל 6, דיווחו ההורים על מקור המזון. ילדים בגיל 6-11 נעזרו בהוריהם. אלו בגיל 11-18 דיווחו בעצמם.


המחקר העריך כמות קלוריות כללית שנצרכה וכן נפח סוכר, שומן, ירקות ופירות, סידן, ברזל וסיבים תזונתיים שבי ימים שונים. כמו כן נבדקו מקורות המזון, שכללו בית, חנות, מסעדה או מזון מהיר, בית ספר ועוד. המידע סווג לשתי קטגוריות, לפני  ובגיל בית ספר.

לילדים צעירים יותר, קשר מנה-תגובה הראה כי ככל שהאם עבדה יותר, הם צרכו פחות קלוריות ממזונות שהוכנו בבית. באופן מעניין, ילדים אלו צרכו הרבה ירקות ופירות במזון שאכלו בבית הספר.



ההבדל המשמעותי היחיד היה סידן בילדים הצעירים. כמות הסידן ממזון ביתי היתה נמוכה כאשר האם עבדה משרה מלאה (20 mg/1000 kcal). אימהות שעבדו נטו לבחור מזונות עם מעט סידן כשאכלו בחוץ. המחקר לא בדק צריכת סידן כללית על פי ההמלצות.

הבדלים במקורות מזון היו קיימים גם בילדים בגיל בית ספר עם אימהות עובדות, אך הם היו פחות בולטים. יתכן והם נבעו מכך שמתבגרים לעיתים מכינים לעצמם את המזון. הוספת סוכר למזון ביתי היתה נמוכה יותר בבתים עם אמהות עובדות, וילדים אלו לא צרכו יותר סוכר ממקורות אחרים.



זהו אחד מהמחקרים הראשונים שבדק מצב עבודה אימהית על תזונת הילדים בארה”ב, כולל מתבגרים.

אלו נתונים מעניינים בהתחשב בנטייה כלפי יותר אימהות עובדות. אוכל ביתי עדיין מציע איכות תזונתית גבוהה יותר. מדוע בדיוק יהיה מעניין לחקור.

יש צורך במוצרי מזון בריאים יותר והקפדה על התזונה בבית הספר, בכדי לאפשר בחירות בריאותיות.



APHA 133rd Annual Meeting: Abstract 100491. Presented Dec. 12, 2005.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה