Complementary and Alternative

בדיקת מדבקה חדשה מעלה דיוק ונוחות בזיהוי אלרגיה לחלב פרה

בדיקת מדבקה חדשה לאלרגיה לחלב פרה בילדים מדוייקת יותר מהבדיקות הקונבנציונליות הישנות בהן השתמשו הרופאים, על פי חוקרים צרפתים שהציגו את ממצאיהם בכנס ה-61 של האקדמיה האמריקאית לאלרגיה, אסתמה ואימונולוגיה.

לבדיקה זו יש ספציפיות ורגישות טובה ללא תופעות לוואי, אומר החוקר הראשי ד”ר כריסטוף דופון.

הבדיקה החדשה, הידועה כבדיקת דיילר, מכילה מדבקה הנצמדת לעור המטופל למשך 48 שעות. התוצאות מתקבלות לאחר 72 שעות. החברה מצהירה כי לבדיקה החדשה דיוק גבוה יותר כיוון שאלרגנים חלבוניים נשארים במצב המקורי ללא שימוש בחומרים משמרים או חומרי עזר. היצרן עיצב את הבדיקה כך שתהיה קלה יותר לשימוש מהבדיקות הישנות יותר.

ד”ר דופון ושותפיו ערכו מחקר פרוספקטיבי במטרה להשוות בין הבדיקה החדשה לבדיקות אלרגיה לחלב פרה ישנות יותר. המחקר כלל 49 ילדים בגיל ממוצע של 34.3 חודשים. כל הנבדקים אובחנו כסובלים מאלרגיה לחלב פרה. בקרב הנבדקים, הסימפטום העיקרי היה דלקת עור אטופית ב-10.2%, הפרעות במערכת העיכול ב-40.8%, ושתי התופעות ב-49%.

החוקרים ביצעו את שתי הבדיקות על הילדים וקראו את התוצאות 72 שעות לאחר מכן. הילדים קיבלו דיאטה ללא חלב למשך 4-6 שבועות, ולאחר מכן עברו בדיקת מזון אורלית.

החוקרים תיעדו תוצאות חיוביות ב-22 בדיקות (44.8%) בהשוואה ל-13 בדיקות ביקורת (26.5%). אך אחת מהבדיקות לא גרמה לתופעות לוואי. תוצאות הבדיקות היו תואמות ב-67.3% מהמקרים.

מכל 41 מבדקי המזון, 60.9% היו חיוביים; 8 נבדקים הפסיקו מעקב. רגישות בדיקות המחקר היתה 76.5 בהשוואה ל-44% בבדיקות הביקורת (P = .02). הספציפיות היתה 93.8% לכל אחת. ערך צפי חיובי היה 95% לבדיקות המחקר, עם תוצאה חיובית שגויה אחת, בהשוואה ל-91.7% לבדיקת הביקורת, שגם לה היתה תוצאה חיובית שגויה אחת. ערך צפי שלילי היה 71.4% לבדיקות המחקר, עם 6 תוצאות שליליות שגויות, בהשוואה ל-51.7% לביקורת, עם 14 תוצאות שליליות שגויות.

דיוק בדיקה כללי היה 82.9% לבדיקות החוקרים ו-63.4% לבדיקות הביקורת P < .05). ממצאים אלו מראים כי הבדיקה החדשה לא רק נוחה יותר אלא גם מדוייקת יותר.

הבדיקה תעזור לרופאים לזהות תגובות מאוחרות לחלב פרה, אמר ד”ר קליפורד באסט. בדיקות אלרגיה למזון אשר ממולצות לזיהוי תגובות אלגניות מתווכות IgE כולל מבדק דקירת עור ובדיקות סרום IgE ספציפי לאלרגנים במזון.

בדיקת המדבקה עשויה לעזור בזיהוי תגובות אלרגיות מאוחרות למזון בילדים אטופים, אומר ד”ר באסט. עם זאת, הבדיקה המוגדרת לזיהוי אלרגנים ספציפים למזון על פי ד”ר באסט היא מבחן מזון כפול סמיות פלצבו-ביקורת (DBPCFC). מבדק זה מבוצע ע”י אימונולוגים מיומנים עם נבדקים עם חשד לרגישות למזון.

AAAAI 61st Annual Meeting: Abstract 247. Presented March 20, 2005

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה