Colorectal cancer

יעילות משלב Regorafenib עם מעכבי PD-1 בקשישים עם ממאירות גרורתית של מעי גס ורקטום (BMC Geriatr)

מנתוני עולם-אמיתי שפורסמו בכתב העת BMC Geriatrics עולה כי בחולים עם ממאירות מתקדמת של מעי גס ורקטום תתכן תועלת למשלב Regorafenib עם מעכב PD-1, בדומה לתועלת שתוארה עם הטיפול המשולב בחולים בקבוצות גיל אחרות.

החוקרים כותבים כי זהו המחקר הקליני הראשון להערכת דפוסי הטיפול, התוצאות הקליניות והמשתנים הפרוגנוסטיים של משלב Regorafenib עם מעכב PD-1 בטיפול בקשישים מסין עם אבחנה של ממאירות מתקדמת של המעי הגס והרקטום.

מחקר העוקבה כלל חולים עם סרטן מעי גס ורקטום גרורתי בגילאי 60 שנים ומעלה, אשר טופלו במשלב Regorafenib עם מעכב PD-1. תוצאי הסיום כללו את ההישרדות הכוללת, הישרדות ללא-התקדמות ומשתנים פרוגנוסטיים.

מדגם המחקר כלל 24 חולים (גיל חציוני של 68 שנים, 62.5% נשים). חציון משך ההישרדות הכולל עמד על 15.03 חודשים (רווח בר-סמך 95% של 7.0-23.0) וחציון משך ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 4.0 חודשים (רווח בר-סמך 95% של 1.8-6.2 חודשים).

שיעורי התגובה האובייקטיביים עמדו על 8.3%, שיעורי בקרת מחלה עמדו על 70.8%. בחולים שטופלו בעבר ב- Regorafenib תועד חציון משך הישרדות ללא-התקדמות שהיה ארוך יותר, בהשוואה לחולים שלא טופלו בעבר בתרופה זו (6.3 לעומת 2.8 חודשים).

באשר למינון היומי הסופי, מהנתונים עולה מגמה של הישרדות ללא-התקדמות טובה יותר בקרב מטופלים במינון גבוה (מינון יומי של Regorafenib של מעל 80 מ”ג) לעומת מינון נמוך של Regorafenib (מינון יומי של עד 80 מ”ג) עם חציון הישרדות ללא-התקדמות של 10.0 חודשים לעומת 3.5 חודשים, בהתאמה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מאשרים את התועלת של משלב Regorafenib עם מעכב PD-1 בקשישים עם ממאירות מתקדמת של המעי הגס והרקטום, בדומה לתוצאות הטיפול המשולב בחולים בכל קבוצות הגיל.

 

BMC Geriatr, Dec 21, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה